Genel Bilgi
Kod | TAB238 |
Ad | İklim Değişikliklerinin Tarıma Etkisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. EBRU KARNEZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciye iklim değişikliği, sera etkisi, küresel ısınmanın tanımını ve sebeplerinin neler olduğunu öğretmek, İklim değişikliğinin dünya ve Türkiye üzerindeki olumlu ve olumsuz etkilerini irdelemek.
Dersin İçeriği
Hava, iklim ve İklim değişikliği nedir, iklim değişikliğinin Türkiye üzerindeki olası etkilerini, iklim değişikliğinin Dünya üzerindeki olası etkilerini, sera etkisini, sera gazlarını, iklim değişikliğinin olumlu etkileri anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Öğretim elemanı ders notları
Notlar
Öğretim elemanı ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İklim değişikli, sera etkisi, sera gazları, küresel ısınma tanımlarını kavrar |
ÖÇ02 | Küresel ısınmanın tarım ve su kaynakları üzerine etkilerini kavrar |
ÖÇ03 | İklim değişikliğinin olumsuz ve olumlu etkilerini kavrar |
ÖÇ04 | İklim değişikliğine karşı alınması gereken önlemleri kavrar |
ÖÇ05 | İklim değişikliğinin insan sağlığı üzerine etkilerini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dünyada ve Türkiye'de yoğun yetiştiriciliği yapılan tıbbi ve aromatik bitkileri tanımlar, bunların genel özelliklerini, iklim ve toprak istekleri ile kullanım alanlarını açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bitkiler hakkında web üzerinden kaynak tarar, verilerin bilgisayara girişini, raporlamasını ve sunumunu yapar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi bitkiler, aromatik bitkiler, baharat bitkileri, keyif bitkileri, boya bitkilerininin genel özelliklerini tanımlar ve bunların kullanım alanlarını açıklar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitkilerde fiziksel, kimyasal ve duyusal analizler yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tıbbi ve aromatik bitkileri doğadan toplar, üretimini, yetiştiriciliğini, bakımını, farklı yöntemlerle çoğaltımını yapar ve hasadını gerçekleştirir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi ve aromatik bitkilerin fitoterapi, aromaterapi ve tıp alanında kullanımlarını açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal mekanizasyonun bitki yetiştiriciliğindeki önemini ve kullanılan aletlerin özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi ve aromatik bitkilerin biyoloji, sistematiği ve fizyolojisini açıklar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekolojik kavramları ve ekolojik faktörleri tanımlar, tarımsal faaliyetlerin ekolojiye ve çevreye olan etkilerini açıklar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Üniversite kampüsünde alanı ile ilgili katılabileceği etkinlikleri listeler, staj yapacağı kurumlar ve bu kurumlara yapacaği başvuruları değerlendirir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitkilerden yağ çıkarmayı ve koku testi yapar, kokularla nota değerlendirmesi yapar, parfüm yapmada yağları notalara göre karıştırır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tıbbi aromatik bitkileri bioktif maddeleriyle korumada, depolamada, kimyasal kalitesini muhafaza etmede uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kimyasal çözelti hazırlar, kimya enstrümental analizleri yorumlar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tıbbi ve aromatik bitkiler ile ilgili bitki besleme yöntemlerini, sulama yöntemlerini açıklar, zararlı, hastalık ve yabancı otları tanımlar ve bunlarla mücadelede uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal faaliyetlerde iş güvenliğinin önemini, temel İSG risklerini ve tehlikeleri önleme yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisinin tanımı ve kapsamı ile Türkiye ekonomisinde tarım sektörünün yeri ve önemini açıklar. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak özellikleri (Katyonların adsorpsiyonu – Anyonların adsorpsiyonu – Toprak asitliği, toprağın organik maddesi, toprak yapısı, toprak suyu, toprak rengi), toprak oluşunu (Ayrışma ve parçalanma – Bünye (Tekstür) – Kil Mineralleri) vetoprak analiz yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İngilizce zaman cümleleri, yardımcı fiilleri, edatları açıklar. Mesleki terimleri açıklar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi hakkında genel bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dil ve dilin önemi, dillerin doğuşu, yayılışı ve yapı bakımından dilleri açıklar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Küresel iklim değişikliği ve olası etkileri hakkında bilgi | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Küresel ısınma, iklim değişikliği nedir | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Hava, iklim ve iklim değişikliği | İlgili notların okunması, genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Sera etkisi nedir, sera etkisine sebep olan gazlar nelerdir. | İlgili notların okunması, genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İklim değişikliğinin Türkiye üzerindeki olası etkileri | İlgili notların okunması, genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İklim değişikliğinin Türkiye'de neden olduğu durumlar | İlgili notların okunması, genel tekrar, makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | İklim değişikliğinin su kaynakları üzerine etkisi | İlgili notların okunması, genel tekrar, makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İklim değişikliğinin tarım üzerine etkisi | İlgili notların okunması, genel tekrar, makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | İklim değişikliği için alınması gereken tedbirler | İlgili notların okunması, genel tekrar, makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İklim değişikliğinin olumlu etkileri nelerdir | İlgili notların okunması, genel tekrar, makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | İklim değişikliğinin tarımsal alanlara etkisini azaltmak için yapılması gerekenler | İlgili notların okunması, genel tekrar, makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | İklim değişikliğinin insan sağlığı üzerine etkisi | İlgili notların okunması, genel tekrar, makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | İklim değişikliğinin olumsuz etkilerine karşı alınması gereken önlemler | İlgili notların okunması, genel tekrar, makale okuma, sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | İklim değişikliğinden hangi bölgeler etkilenecek | İlgili notların okunması, genel tekrar, makale okuma, sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | YYıl Sonu Sınavları | Yıl sonu sınavlarına hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yıl Sonu Sınavları | Yıl sonu sınavına hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |