Genel Bilgi
Kod | CGP139 |
Ad | Eğitim Ortamlarının Düzenlenmesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. BURCU SULTAN ABBAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Edanur ÖZCANLI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Okul öncesi eğitim kurumlarında eğitim ortamlarının panlanmasına ilişkin temel bilgi ve becerileri edinmek.
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında okul öncesi eğitim kurumlarının dış oyun alanları başta olmak üzere, okul öncesi binasının planlanması, sınıfların ve diğer mekanların planlanması ve sınıf içi öğrenme alanlarının planlanması konuları işlenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Acer, D. (2007). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının Fiziksel ve Eğitsel Ortamları. Ankara: Anı Yayıncılık Brewer, J.A. (2004). Introduction to early childhood education: Preschool through primary grades.(Fifth Edition). Boston: Pearson Allyn & Bacon. Demiriz,S., Karadağ, A. ve Ulutaş, İ., (2003). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Eğitim Ortamı ve Donanım. Ankara: Anı Yayıncılık. Warner, L. ve Sower, J. (2005). Educating Young Children from Preschool through Primary Grades. Boston: Pearson Allyn & Bacon
Notlar
Acer, D. (2007). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının Fiziksel ve Eğitsel Ortamları. Ankara: Anı Yayıncılık Brewer, J.A. (2004). Introduction to early childhood education: Preschool through primary grades.(Fifth Edition). Boston: Pearson Allyn & Bacon. Demiriz,S., Karadağ, A. ve Ulutaş, İ., (2003). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Eğitim Ortamı ve Donanım. Ankara: Anı Yayıncılık. Warner, L. ve Sower, J. (2005). Educating Young Children from Preschool through Primary Grades. Boston: Pearson Allyn & Bacon
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Eğitim materyallerinde bulunması gereken nitelikleri açıklar. |
ÖÇ02 | Gelişim alanlarını desteklemeye yönelik eğitim materyallerini tasarlar. |
ÖÇ03 | Özel gereksinimi olan çocuklar için sınıf düzeni tasarlar. |
ÖÇ04 | Sınıf merkezlerinde bulunması gereken materyallerin özelliklerini açıklar. |
ÖÇ05 | Yaş ve gelişim özelliklerine göre sınıf tasarımı yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini sınıf yönetimine ve uygulamalarına yansıtır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve dersin içeriğinin ve işlenişinin öğrencilere anlatılması | Ön hazırlık bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Okul öncesi eğitim kurumlarının özelliklerini inceleme | Araştırma ve Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
3 | Proje ödevinin verilmesi ve tasarlanması | Ön okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
4 | Okul bahçesi ve oyun alanlarının incelenmesi Oyun alanlarının planlanmasına ilişikin proje ödevinin verilmesi | Beyin Fırtınası yapma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Okul bahçesi ve oyun alanlarının planlanmasına ilişkin hazırlanan projelerin incelenmesi ve değerlendirilmesi | Materyal Geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
6 | Okul binası ve binada bulunması gereken iç mekanlar | Araştırma ve Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
7 | Okul binası ve binada bulunması gereken iç mekanlar Okul binası ve binada bulunması gereken iç mekanların planlanmasına ilişkin proje ödevinin verilmesi | Materyal İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
8 | Ara Sınavlar | Ders Notlarının Okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Okul binası ve binada bulunması gereken iç mekanların planlanmasına ilişkin hazırlanan projelerin incelenmesi ve değerlendirilmesi | Proje Tasarımı | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
10 | Sınıflar ve sınıflardaki eğitim ortamlarının incelenmesi | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Sınıflar ve sınıflardaki eğitim ortamlarının incelenmesi Sınıflar ve sınıflarda bulunması gereken öğrenme merkezlerine ilişkin proje ödevinin verilmesi | Materyal Üretme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Sınıflar ve sınıflardaki öğrenme merkezlerine ilişkin hazırlanan projelerin incelenmesi ve değerlendirilmesi | Proje hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | Sınıflar ve sınıflardaki öğrenme merkezlerine ilişkin hazırlanan projelerin incelenmesi ve değerlendirilmesi Tüm mekanları ile bir okul öncesi eğitim kurumunun planlanmasına ilişkin proje ödevinin verilmesi | Materyal Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Tüm mekanlar ile bir okul öncesi eğitim kurumunun planlanmasına ilişkin verilen proje ödevinin incelenmesi ve değerlendirilmesi | Proje Çizimi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Tüm mekanlar ile bir okul öncesi eğitim kurumunun planlanmasına ilişkin verilen proje ödevinin incelenmesi ve değerlendirilmesi 2 | Ödev hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bölüm okuması ders notlarının incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Araştırma ve okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,08 | ||
AKTS | 3 AKTS |