CGP137 Okul Öncesi Eğitime Giriş

6 AKTS - 2-4 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CGP137
Ad Okul Öncesi Eğitime Giriş
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. HABİBE ÖZER YANARKAYA
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. HABİBE ÖZER YANARKAYA (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. Edanur ÖZCANLI (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste öğrencilerde, okul öncesi eğitimin temel ilkeleri ve uygulama yöntemleri hakkında derinlemesine bilgi edinme, farklı eğitim modellerini analiz etme ve etkili öğretim stratejileri geliştirme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Türk milli eğitiminin genel amaçları , okul öncesi eğitimin amaçları , okul öncesi eğitimin temel ilkeleri, Türkiye’de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının tarihçesi, okul öncesi eğitime temel olan görüşler, okul öncesi eğitim programının tanıtımı, okul öncesi Eğitimde uygulanan farklı eğitim modelleri, farklı ülkelerde uygulanan okul öncesi eğitim uygulamaları .

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Aslan, D. (2020) Erken Çocukluk Eğitimine Giriş. İzge Yayıncılık. Avcı, N., & Toran, M. (Eds.). (2012). Okul öncesi eğitime giriş. Eğiten Kitap.

Notlar

Makale İnceleme


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Okulöncesi eğitimin temel ilkelerini açıklar.
ÖÇ02 Erken çocukluk ve okul öncesi eğitim kavramlarını tanımlar ve karşılaştırır.
ÖÇ03 Okulöncesi eğitimin önemi ve yararlarını açıklar.
ÖÇ04 Okul öncesi eğitime temel olan görüşleri karşılaştırır ve eleştirir.
ÖÇ05 Okulöncesi eğitimin dünyada ve Türkiye’de tarihsel gelişimini açıklar.
ÖÇ06 Okul öncesi dönem çocuklarının temel özellikleri ve gereksinimlerini gelişim kuramlarıyla ilişkilendirir.
ÖÇ07 Okulöncesi öğretmenlerinin temel özelliklerini açıklar.
ÖÇ08 Okulöncesi eğitim kurumlarının çeşitleri ile temel özelliklerini analiz eder.
ÖÇ09 Farklı ülkelerde uygulanan okul öncesi eğitim modellerini karşılaştırır ve etkilerini değerlendirir.
ÖÇ10 Okul öncesi eğitimde uygulanan farklı eğitim modellerini açıklar.
ÖÇ11 Okul öncesi eğitim kurumlarında fiziksel şartlar ve fiziksel güvenlik durumlarını açıklar.
ÖÇ12 Okul öncesi eğitim kurumlarında kullanılan eğitici materyal tasarlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar. 4
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. 3
PÖÇ03 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler 2
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile iş birliği yapar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgileri açıklar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini sınıf yönetimine ve uygulamalarına yansıtır. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisini açıklar.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Okul öncesi eğitimin tanımı kapsamı ve tarihçesi - Okul Öncesi Eğitim Programı Verilen Kaynağı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Okul öncesi eğitimin temel ilkeleri -Okul Öncesi Eğitim Programı Verilen Kaynağı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
3 Okul Öncesi eğitime temel olan görüşler-Okul Öncesi Eğitim Programı Verilen Kaynağı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama
4 Okul öncesi eğitimde uygulanan farklı eğitim modelleri 1 Verilen Kaynağı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
5 Okul öncesi eğitimde uygulanan farklı eğitim modelleri 2 Verilen Kaynağı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
6 Okul öncesi eğitim kurumlarında fiziksel şartlar ve fiziksel güvenlik 1 Verilen Kaynağı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası
7 Okul öncesi eğitim kurumlarında fiziksel şartlar ve fiziksel güvenlik 2 Verilen Kaynağı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Öğrenme ortamları ve bahçe Verilen Kaynağı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
10 Okulöncesi öğretmeninin özellikleri Verilen Kaynağı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Okul öncesi eğitim ve kitle iletişim araçları Verilen Kaynağı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama
12 Okul öncesi eğitim kurumlarında görevlendirme 1 Verilen Kaynağı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Okul öncesi eğitim kurumlarında görevlendirme 2 Verilen Kaynağı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
14 Anaokulu gözlem değerlendirmesi 1 Verilen Kaynağı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Anaokulu gözlem değerlendirmesi 2 Verilen Kaynağı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 159
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,36
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.02.2025 10:36