Genel Bilgi
Kod | CGP136 |
Ad | Gelişim ve Öğrenme II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. BURCU SULTAN ABBAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencilerin gelişim kavramlarını ve 0-18 yaş çocuğunun genel özelliklerini bilmesi, 0-18 yaş çocuğunun gelişimi ve eğitimine yönelik yaklaşımlar ve kuramcıları tanıması,0-18 yaş çocuğuna yönelik eğitimi programlarını tanıması,0-18 yaş çocuklarının sosyal, duygusal, ahlak ve cinsel gelişimlerinin özelliklerini kavraması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Sosyal Gelişim, Duygusal Gelişim, Ahlak Gelişimi, Cinsel Gelişim
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları Dr. Burcu Sultan ABBAK
Notlar
Ogelaman, H. (2019). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Eğiten Kitap: Ankara Aydoğan, Y., Özyürek, A., Gültekin, G.(2018). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Vize yayıncılık: Ankara
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gelişim alanlarını tanımlar ( Sosyal, Duygusal, Ahlak ve Cinsel Gelişimi) |
ÖÇ02 | Gelişim alanlarının birbirine olan etkisini açıklar. |
ÖÇ03 | Gelişim alanlarında karşılaşılan sorunların olası nedenlerini tahmin eder. |
ÖÇ04 | Takip edilen gelişim özelliklerini yorumlar |
ÖÇ05 | Bir gelişim alanlarını diğer gelişim alanları ile birlikte değerlendirir. |
ÖÇ06 | Gelişim alanlarını desteklemeye yönelik program hazırlar. |
ÖÇ07 | Alan kuramcılarını tanıma ve kuramların içeriklerini günlük hayatta gözlemler |
ÖÇ08 | Yaşlara göre gelişim eğrisini karşılaştırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini sınıf yönetimine ve uygulamalarına yansıtır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. | 4 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sosyal Gelişim 1 | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
2 | Sosyal Gelişim 2 | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
3 | Eric Erikson ve Psiko-sosyal Gelişim Kuramı | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
4 | Bandura ve Sosyal Öğrenme Kuramı | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
5 | Duygusal Gelişim 1 | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Duygusal Gelişim 2 | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
7 | Duygusal Zeka | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ahlak Gelişim 1 | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
10 | Ahlak Gelişim 2 | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
11 | Kohlberg ve Ahlak Gelişimi Kuramı | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
12 | Piaget ve Ahlak Gelişimi Kuramı | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
13 | Cinsel Gelişim 1 | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
14 | Cinsel Gelişim 2 | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
15 | Freud ve Psikoseksüel Gelişim Kuramı | Bölüm okuması, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |