Genel Bilgi
Kod | CGP229 |
Ad | Okul Öncesi Eğitimde Sınıf Yönetimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | HABİBE ÖZER YANARKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
HABİBE ÖZER YANARKAYA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders; öğrencilere, okul öncesi eğitim kurumlarında etkili bir öğretim gerçekleştirebilmeleri için iyi bir öğrenme ortamı yaratmanın yöntem ve tekniklerini tanıtmak, onları sınıf yönetimi konusunda gerekli bilgilerle donatmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Sınıf yönetiminde temel kavramlar, sınıf yönetimini etkileyen faktörler, sınıf yönetimi yaklaşımları, sınıf yönetiminde ortaya çıkan problemler ve çözüm yöntemleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Arnas, Y. ve Sadık, F. (2021). Okul Öncesinde Sınıf Yönetimi. Ankara : Pegem Akademi
Notlar
Habibe ÖZER YANARKAYA Ders Notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sınıf Yönetimi ile ilgili temel kavram ve yaklaşımları açıklar. |
ÖÇ02 | Öğrenci davranışını etkileyen sosyal ve psikolojik faktörleri açıklar. |
ÖÇ03 | Olumlu bir öğrenme ortamı yaratmanın yöntem ve tekniklerini tartışır. |
ÖÇ04 | Etkili bir öğretim için sınıf organizasyonu, öğrencilerin güdülenmesi, iletişim, disiplin ve zaman yönetiminin nasıl sağlanacağını açıklama ve uygular. |
ÖÇ05 | Sınıfta karşılaşılan istenmeyen öğrenci davranışlarına yönelik yaklaşımları açıklar. |
ÖÇ06 | Özel gereksinimi olan çocukları fark etme ve uygun eğitim- öğretim ortamı sağlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini sınıf yönetimine ve uygulamalarına yansıtır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. | 5 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sınıf yönetimi tanımı, temel kavramlar ve yaklaşımlar | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Sınıf yönetimini ve öğrenci davranışını etkileyen faktörler | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Sınıf ortamının düzenlenmesi (okul öncesi eğitim ortamının fiziksel özellikleri,etkinliklerin planlanması ve uygulanması) | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Okul öncesi sınıflarında zaman yönetimi | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Sınıfta etkili iletişim, sınıf ortamında öğrenci motivasyonu ve güdülenme | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Sınıf Yönetimi Yaklaşımları ve Kuramları | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Bir sistem olarak sınıf yapısı | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sistemin özellikleri | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Sınıf içi kural ve prosedürler | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | İstenmeyen davranışlar, nedenleri ve yönetimi 1 | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | İstenmeyen davranışlar, nedenleri ve yönetimi 2 | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Sistem kuramına göre sınıf yönetiminde karşılaşılan problemler ve çözüm önerileri | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Özel Gereksinimi Olan Çocuklar | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Okul öncesinde Aile Katılımı (okul-aile işbirliği) | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |