BFZ682 Biyolojik Zarlar ve İyon Akımları

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BFZ682
Ad Biyolojik Zarlar ve İyon Akımları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. IŞIL ÖCAL
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. IŞIL ÖCAL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Biyolojik zarlar ve canlı organizmadaki zarlar ve özelliklerini kavratmak ve iyonik akımların önemini öğretmek

Dersin İçeriği

Biyolojik zarlar, Biyolojik zarların özellikleri, iyonik akımlar, hücre membranın elektriksel eşdeğer devresi, iyon kanalları, iyon akımlarının etkileri, iyon blokerleri vb.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Ders notları, Biyofizik (Ferit Pehlivan), Tıp Fakültesi Öğrencileri için-Biyofizik İsmail Günay Biyofizik (Gürbüz Çelebi)

Notlar

İnternet Araştırması


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Biyolojik zarları ve özelliklerini bilir
ÖÇ02 Hücre membranındaki kapılar ve kanalları öğrenir.
ÖÇ03 Hücre membranındaki kanallardan geçen iyonları öğrenir
ÖÇ04 İyonik kanallarını ve akımları bilir
ÖÇ05 iyon kanallarının iletkenliği ve geçirgenliklerini bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak Güvenilir bilgiye ulaşabilmek Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma bulgularını yorumlayabilmek
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Biyolojik zarlar Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Zarların yapısı ve özellikleri Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Hücre membranındaki kapılar Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Hücre membranındaki iyon kanalları Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Na kanalı ve iyonik akım Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 K kanalı ve iyonik akım Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Hücre membranındaki diğer knallar ve iyonik akımlar Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Kanalların gecirgenlikleri Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Kanalların iletkenlikleri Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 İyonik akımlar ve potansiyeller Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Monofazik ve bifazik aksiyon potansiyelleri Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Monofazik aksiyon potansiyelinin kayıtlanması Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar
14 Bifazik Aksiyon potansiyelin kayıtlanası Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar
15 Monofazik ve bifazik aksiyon potansiyellerinin özellikleri ve karşılaştırılmassı Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 8 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 123
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,92
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 01.10.2024 09:55