BFZ622 İleri Hemodinamik

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BFZ622
Ad İleri Hemodinamik
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. FİGEN ÇİÇEK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Kan akışı ve damarlarda hemodinamikte kullanılan fizik kanunları ve yasalarını öğretmek

Dersin İçeriği

Hemodinamik nedir? Kan damarları ve çeşitleri, kan akışı, kan akışında fizik kanunları,akışkanlar, viskozite, bernouille ilkesi, poiseuille yasası, laplace yasası, Reynold sayısı

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Ders notları (Tıp Fakültesi Öğrencileri için-İsmail Günay) ) Biyofizik (Ferit Pehlivan) Biyofizik (Gürbüz Çelebi)

Notlar

İnternet Araştırması


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Viskozite ve Poiseuille yasası öğrenir
ÖÇ02 Akışkanlar ve newtoyen kan akışı öğrenir
ÖÇ03 Hemodinamik kavramını öğrenir
ÖÇ04 Kanın özellikleri, kan damarları ve akışını öğrenir
ÖÇ05 Kan akışında geçerli fizik kanunlarını bilir
ÖÇ06 Bernouille yasasını öğrenir
ÖÇ07 Reynold Sayısının anlamı ve önemini kavrar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak Güvenilir bilgiye ulaşabilmek Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma bulgularını yorumlayabilmek 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hemodinamik Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Kan ve kanın özellikleri Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Damarlar ve özellikleri Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Kan ve damarlarda kan akışı Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Akışkanlar ve Bernouille İlkesi Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Viskozite ve Viskoz sıvılar Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Akışkanlar ve Viskozite arasındaki farklar Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Mid-Term Exam Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Hemoglobin ve hematokrit kavramları Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 Viskozite ölçümü Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Problem Çözme
11 Reynold sayısı ve hesaplanması Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme, Tartışma
12 Laplace Yasası Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
13 Varisler Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme
14 Anevrizma Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
15 hastalıklarda kan akışı ve hızı Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Exams Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Exams Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.05.2024 03:22