Genel Bilgi
Kod | CGP125 |
Ad | Kişisel Gelişim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BERFU GELEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BERFU GELEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bireyin kişisel ve mesleki donanımını sağlaması için gerekli olan kaynakları kullanmayı gösterme ve kişinin kendini en iyi şekilde tanıyarak problem çözme becerilerini ve zaman yönetimini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Kişisel gelişimde temel kavramlar, Kişisel gelişimi etkileyen faktörler, Mesleki yeterlilikler, Zaman yönetimi, Stres yönetimi, Kişisel motivasyon ve özgüven, Problem çözme becerileri, Mesleki donanım
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Koordinatör tarafından hazırlanan ders notları
Notlar
Kişisel gelişim kitapları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
ÖÇ02 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
ÖÇ03 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. |
ÖÇ04 | kişisel iletişim becerilerini bilir |
ÖÇ05 | Kendini tanıma teknikleri hakkında bilgi edinir |
ÖÇ06 | İçsel ve dışsal motivasyon kaynaklarını fark eder |
ÖÇ07 | Kişisel ve mesleki gelişim için gerekli olan çalışmaları takip eder |
ÖÇ08 | Mesleği ile ilgili yurt içi ve yurt dışı gelişmeleri izler |
ÖÇ09 | Stresle baş etme yolarını bilir ve uygular |
ÖÇ10 | Problem çözme becerilerini açıklar ve uygulamaya çalışır |
ÖÇ11 | Zaman yönetimi için ayrıntılı bir plan hazırlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini uygulamalarına yansıtır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kişisel gelişimde temel kavramlar | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Kişisel gelişimi etkileyen faktörler | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Kişiler arası iletişim ilkeleri | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | İş hayatında iletişim | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Davranış kalıpları 1 | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Davranış kalıpları 2 | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Mesleki yeterlilikler 1 | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | ara sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Mesleki yeterlilikler 2 | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Zaman yönetimi | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Stres yönetimi | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Stresle baş etme yolları | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Kişisel motivasyon ve özgüven | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Problem çözme becerileri | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Mesleki donanım | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Final Sınavı | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |