Genel Bilgi
Kod | DEN204 |
Ad | AB-Türkiye İlişkileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (16 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AZİME ASLI BİLGİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AZİME ASLI BİLGİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, 1960'lardan günümüze AB-Türkiye ilişkilerinin ayrıntılı bir tarihsel incelemesini sağlayarak, Türkiye'nin AT'ye başvurusuna ve Türkiye ile AB arasında yapılan müzakerelere odaklanmakta ve bu süreçte her iki taraf arasında ortaya çıkan ihtilafları vurgulamaktadır. Öğrencilere AB-Türkiye ilişkilerinin kavramsal ve teorik açıklamasını tarihsel, siyasi, ekonomik ve yasal bir perspektiften tanıtmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Türkiye-AB ilişkilerinin tarihsel gelişimi, Türkiye'nin adaylık süreci ve AB'nin genişleme politikasındaki yeri, Gümrük Birliği ilişkisi ve sürdürülebilirliği ile Ortaklık Hukukundan kaynaklanan hakların içtihat hukuku ışığında değerlendirilmesi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Türkiye-AB İlişkileri, Belgin Akçay-Sinem Açıkmeşe (eds.), Seçkin Yayıncılık, 2017. Turkey and the EU Integration, Cigdem Nas-Yonca Ozer, Routledge, 2017. Turkey-EC Association Law: Developments since Ankara Agreement 1963, Koç University, Legal Yayıncılık, 2010.
Notlar
European Union Politics, Michelle Cini, Nieves Perez-Solorzano Borragan, Oxford University Press 2016. Türk Dış Politikası, , Baskın Oran (ed.), Vol. 1-2-3, İletişim Yayınları, 2001
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Katılım için yerine getirilmesi gereken koşulları anlamak |
ÖÇ02 | Türkiye'nin adaylık sürecini analiz etmek |
ÖÇ03 | Türkiye ile AB arasındaki ilişkilerin iniş çıkışlarını analiz etmek. |
ÖÇ04 | Türkiye ile AB arasındaki ticaret kapasitesinin tanınması |
ÖÇ05 | Türkiye ile AB arasındaki ticari ilişkilerin geliştirilmesi için ihtiyaçların anlaşılması. |
ÖÇ06 | Gümrük Birliği'nin artılarını ve eksilerini anlamak |
ÖÇ07 | AB-TR Ortaklık ilişkini anlamak |
ÖÇ08 | AB-Türkiye Ortaklık Hukukundan doğan hakları içtihat hukuku ışığında analiz etmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri edinir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız, diş ve çene sisteminin sağlığının sürdürülmesi, sistemle ilgili bozuklukların ve hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemleri ve etik ilkeler bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sık görülen ağız, diş ve çene bozukluklarının/hastalıklarının sistemik hastalıklarla olan ilişkisini açıklar; güncel, güvenilir tanı yöntemlerini belirler, ayırıcı tanı koyar ve hastanın mahremiyetine, sırlarına, onuruna, inançlarına, kültürel farklılıklarına, cinsel tercihine saygı duyarak gerekli tedavi seçeneğini uygular | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlık ve hastalık bileşenlerini, sürecini, sonucunu kavrar, analiz eder, değerlendirir. Bilgilerin güncelleştirilmesinde ve hasta tedavisinde edindiği psikomotor becerilerle birlikte kanıta dayalı yöntemleri kullanır. Hastanın tercihini, kendi deneyimini ve en geçerli kanıtı değerlendirerek etik ilkeler doğrultusunda karar vermeyi ilke edinir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastaya bütüncül yaklaşarak diş hekimliğinin çeşitli dallarında disiplinler-arası takım çalışmaları yapar, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek gerektiğinde diğer sağlık çalışanlarından yardım alır ve alanında uzman kişilerle işbirliği yapar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım-temel yaşam desteği sağlar; acil dental durumlarda gerekli müdahaleyi yapar ve sonraki süreci planlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı eğitimi verir, alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür; danışmanlık, denetim, bilirkişilik, liderlik yapar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak bilgiyi değerlendirir; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirleyerek etkin biçimde kullanır. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel-nitel verilerle destekleyerek yazılı veya sözlü olarak aktarır ve uzman olan/olmayan kişilerle paylaşır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bir yabancı dili kullanarak mesleki bilgileri ve gelişmeleri izler, meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Temel sağlık mevzuatını bilir, birey olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik kurallara uygun davranır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi ruh ve beden sağlığı, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, birey ve halk sağlığı konularında duyarlılık taşır, sorumluluk alır, profesyonel tutum geliştirerek davranışları ile topluma rol model olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | AB-Türkiye İlişkilerinin TArihçesi: 1960-1990 Dönemi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | 90’lardan bugüne AB-Türkiye İlişkileri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | AB-Türkiye Ortaklık İlişkisinin Kuruluşu | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | AB Genişleme Politikası ve Türkiye | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Koşulluluk ve Türkiye’ye Etkisi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
7 | Ekonomik Bütünleşme Modelleri ve Gümrük Birliği | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
8 | AB-Türkiye Gümrük Birliği İlişkisi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Türkiye’nin Avrupa Birliğine Ekonomik Entegrasyonu | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
10 | AB-Türkiye Ortaklık İlişkisinin Kurumsal YApısı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | AB-Türkiye Ortaklık Hukuku Kapsamında Malların Serbest Dolaşımı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
12 | AB-Türkiye Ortaklık Hukuku Kapsamında İşçilerin Serbest Dolaşımı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
13 | AB-Türkiye Ortaklık Hukuku Kapsamında İş Kurma Serbestisi ve Hizmetlerin Serbest Dolaşımı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
14 | Türk Vatandaşları ve Vizesiz Seyahat | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
15 | Avrupa Kimliği ve Türkiye | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
16 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |