DEN204 AB-Türkiye İlişkileri

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DEN204
Ad AB-Türkiye İlişkileri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (16 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AZİME ASLI BİLGİN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. AZİME ASLI BİLGİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, 1960'lardan günümüze AB-Türkiye ilişkilerinin ayrıntılı bir tarihsel incelemesini sağlayarak, Türkiye'nin AT'ye başvurusuna ve Türkiye ile AB arasında yapılan müzakerelere odaklanmakta ve bu süreçte her iki taraf arasında ortaya çıkan ihtilafları vurgulamaktadır. Öğrencilere AB-Türkiye ilişkilerinin kavramsal ve teorik açıklamasını tarihsel, siyasi, ekonomik ve yasal bir perspektiften tanıtmayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Türkiye-AB ilişkilerinin tarihsel gelişimi, Türkiye'nin adaylık süreci ve AB'nin genişleme politikasındaki yeri, Gümrük Birliği ilişkisi ve sürdürülebilirliği ile Ortaklık Hukukundan kaynaklanan hakların içtihat hukuku ışığında değerlendirilmesi

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Türkiye-AB İlişkileri, Belgin Akçay-Sinem Açıkmeşe (eds.), Seçkin Yayıncılık, 2017. Turkey and the EU Integration, Cigdem Nas-Yonca Ozer, Routledge, 2017. Turkey-EC Association Law: Developments since Ankara Agreement 1963, Koç University, Legal Yayıncılık, 2010.

Notlar

European Union Politics, Michelle Cini, Nieves Perez-Solorzano Borragan, Oxford University Press 2016. Türk Dış Politikası, , Baskın Oran (ed.), Vol. 1-2-3, İletişim Yayınları, 2001


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Katılım için yerine getirilmesi gereken koşulları anlamak
ÖÇ02 Türkiye'nin adaylık sürecini analiz etmek
ÖÇ03 Türkiye ile AB arasındaki ilişkilerin iniş çıkışlarını analiz etmek.
ÖÇ04 Türkiye ile AB arasındaki ticaret kapasitesinin tanınması
ÖÇ05 Türkiye ile AB arasındaki ticari ilişkilerin geliştirilmesi için ihtiyaçların anlaşılması.
ÖÇ06 Gümrük Birliği'nin artılarını ve eksilerini anlamak
ÖÇ07 AB-TR Ortaklık ilişkini anlamak
ÖÇ08 AB-Türkiye Ortaklık Hukukundan doğan hakları içtihat hukuku ışığında analiz etmek


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ağız-diş-çene sistemi ile ilgili hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemlerini listeler.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ağız, diş ve çene hastalıklarının, sistemik hastalıklarla olan ayırıcı tanılarını ilişkilendirir, gerektiğinde yönlendirme ve/veya tedavi süreçlerini yönetir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hastaya bütüncül yaklaşarak meslektaşları ve alanında uzman kişilerle işbirliği süreçlerini planlar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda yapılan ilk yardım ve temel yaşam desteğini tanımlar, gerekli müdahale basamaklarını sıralar ve ilgili süreci planlar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı koruma ve önleme yollarını sıralar, alanıyla ilgili çalışmalara bireysel veya ekip üyesi olarak katılır; danışmanlık ve denetim yapar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinliklere katılmasını sağlar, gerekli durumlarda bu etkinlikleri yönetir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri, gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Temel sağlık mevzuatı ve birey hak ve sorumlulukları ile ilgili yönetmelik ve etik kuralları tanımlar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Birey ve halk sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında duyarlılık taşır ve sorumluluk alır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 AB-Türkiye İlişkilerinin TArihçesi: 1960-1990 Dönemi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 90’lardan bugüne AB-Türkiye İlişkileri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 AB-Türkiye Ortaklık İlişkisinin Kuruluşu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 AB Genişleme Politikası ve Türkiye okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Koşulluluk ve Türkiye’ye Etkisi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
7 Ekonomik Bütünleşme Modelleri ve Gümrük Birliği okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
8 AB-Türkiye Gümrük Birliği İlişkisi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
9 Türkiye’nin Avrupa Birliğine Ekonomik Entegrasyonu okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
10 AB-Türkiye Ortaklık İlişkisinin Kurumsal YApısı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 AB-Türkiye Ortaklık Hukuku Kapsamında Malların Serbest Dolaşımı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
12 AB-Türkiye Ortaklık Hukuku Kapsamında İşçilerin Serbest Dolaşımı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
13 AB-Türkiye Ortaklık Hukuku Kapsamında İş Kurma Serbestisi ve Hizmetlerin Serbest Dolaşımı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
14 Türk Vatandaşları ve Vizesiz Seyahat okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
15 Avrupa Kimliği ve Türkiye okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
16 Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.05.2024 10:50