Genel Bilgi
Kod | IBT117 |
Ad | C Programlama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. TAMER DOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. TAMER DOĞAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin temel amacı, C dili kullanarak, yapısal programlamaya yönelik programlamada temel bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır. Bu ders kapsamında, C programlama dilinin çalışma ortamı, C uygulama geliştirme arayüzü ve C diline ait temel çerçeve uygulamaları geliştirilecektir.
Dersin İçeriği
C’de aritmetik işlemler, Karar Verme: Eşitlik ve Karşılaştırma Operatörleri, if/else seçim yapısı, while döngüsü, Atama Operatörleri, Sayıcı Kontrollü Döngüler, for Döngü yapısı, switch Çoklu seçim Yapısı, do/while Döngü yapısı, break ve Continue yapısı, Mantık operatörleri, Fonksiyonlar, Diziler, Göstericiler, Karakter ve Stringler
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir önkoşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Temel C Programlama Oku, İzle, Dinle, Öğren! - İbrahim Onur Sığırcı Kodlab Yayınları C ve C++ Deitel&Deitel, Sistem Yayıncılık
Notlar
C/C++ Programlama Eğitimi Kitabı, Bülent Çobanoğlu C Dersi Çözümlü Problem Kitabı, Seçkin Yayıncılık C'de Problem Çözme Mantığı, Pusula yayıncılık
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | C programı uygulamasını kullanır |
ÖÇ02 | Aritmetik işlemleri C programda uygular |
ÖÇ03 | Döngüleri kullanımını gerektiren programları yazar, problemlerin çözümlerini algoritma kullanarak C diline çevirir. |
ÖÇ04 | Fonksiyon yapısını kullanarak problemleri çözer |
ÖÇ05 | Dizi yapısını kullanabilir, Çok boyutlu dizi uygulamalarını yapar |
ÖÇ06 | Göstericilerin Yapılarla kullanımı uygular |
ÖÇ07 | Karakter ve Stringleri işlemeyi kolaylaştıran C standart kütüphane fonksiyonlarını uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar donanımı ve bilgiyi işleme teknolojileri konusunda tam donanımlı olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel teknolojileri bilme ve farklı disiplinlerle ilişkilendirebilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili öğretim strateji, yöntem ve teknikleri hakkında yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Meslektaşları ve çevresi ile iyi bir iletişim kurabilir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öz-düzenleme becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar alanında uzmanlaşarak, problem çözme becerileri sayesinde çözüme akılcı ve hızlı ulaşımı sağlar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi işlem alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Donanımlı ve etkin bir şekilde bilgisayar problemlerine çözümler getirir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni teknolojik gelişmeleri takip ederek, çağdaş yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | C Programının Uygulamasının Tanıtımı | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
2 | C’de aritmetik işlemler, Karar verme operatörleri kullanımı | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
3 | Sahte kodlar, if/else seçim yapısı, while döngüsü | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
4 | Sayıcı kontrollü döngü, Nöbetçi kontrollü döngü, Yuvalı kontrol yapıları, Atama operatörleri | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | Arttırma ve Azaltma Operatörleri, sayıcı kontrollü döngüler, for, switch çoklu seçim yapısı | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
6 | do while döngü yapısı, break ve continue ifadeleri, mantık operatörleri, eşitlik ve atama operatörleri | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
7 | Fonksiyonlar | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Fonksiyon prototipleri, Önci Dosyalar, Fonksiyonları çağırmak, Rastgele sayılar üretmek | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Depolama sınıfları, Bağlı listeler, Yığınlar, Sıralar | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Diziler, Dizileri Fonksiyonlara geçirmek, Dizilerde Arama yapmak, Çok boyutlu Diziler | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Göstericiler, Gösterici değişkenleri bildirmek, Gösterici Değişkenlerine atama yapmak, Gösterici operatörleri | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Fonksiyonları referansa göre çağırmak, Kabarcık sıralaması | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Gösterici ifadeleri ve Gösterici Aritmetiği | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
15 | Gösterici dizileri, String ve Karakterlerin temelleri, Karakter kütüphanesi, string kütüphanesindeki string işleme fonksiyonları | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |