IBT218 Bilgisayar Destekli Modelleme

3 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IBT218
Ad Bilgisayar Destekli Modelleme
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MURAT DİLEK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

2 boyutlu çizimlerden 3 boyutlu çizimlere geçerek, teknik parçaların modellerini oluşturarak kendini geliştirmek ve ilgili yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Parça, Montaj, Teknik Resim modülleri, Temel Çizim Elemanları, 2 boyutlu çizim menüleri, 2 boyuttan 3 boyuta geçiş menüleri, Referanslar, Eğriler, Et kalınlığı atamalar, Malzeme tayini, Ölçülendirme ve Tarama işlemleri.

Dersin Ön Koşulu

Solidworks programı yüklü bir bilgisayar

Kaynaklar

1.Megep (Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi) Bilgisayar Destekli Çizim I Modülü

Notlar

1.T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Makine Teknolojisi Temel Geometrik Çizimler 520tc0028 2.T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Metalürji Teknolojisi Katı Modelleme 482BK0033


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 (Solidworks) programını kullanır
ÖÇ02 Parça, Montaj, Teknik Resim modüllerini kullanır
ÖÇ03 2 boyutlu çizim menülerini, 2 boyuttan 3 boyuta geçiş menülerini kullanır
ÖÇ04 Ölçülendirme ve Tarama işlemlerini yapar
ÖÇ05 Referanslar ve Eğrileri uygular
ÖÇ06 Et kalınlığı ve malzeme tayinini belirler
ÖÇ07 Parça tasarımı için montaj yapar
ÖÇ08 Parça tasarımı için simulasyon yapar
ÖÇ09 Parça tasarımı için analiz raporları oluşturur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar donanımı ve bilgiyi işleme teknolojileri konusunda tam donanımlı olur. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Güncel teknolojileri bilme ve farklı disiplinlerle ilişkilendirebilir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili öğretim strateji, yöntem ve teknikleri hakkında yeterli bilgiye sahip olur. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Meslektaşları ve çevresi ile iyi bir iletişim kurabilir. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öz-düzenleme becerisine sahip olur. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar alanında uzmanlaşarak, problem çözme becerileri sayesinde çözüme akılcı ve hızlı ulaşımı sağlar. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi işlem alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Donanımlı ve etkin bir şekilde bilgisayar problemlerine çözümler getirir. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni teknolojik gelişmeleri takip ederek, çağdaş yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Program Paketinin Tanımı (Solidworks programı) Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
2 Programların tanıtılması ve kullanımı Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
3 Programların sektörel kullanımları Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
4 Başlangıç Düzenlemeleri, Temel Çizim Elemanları, Düzeltme Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
5 2 boyutlu çizim menüleri, 2 boyuttan 3 boyuta geçiş menüleri Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
6 2 boyuttan 3 boyuta geçiş menülerinin temel örneklere uygulanması Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
7 Parça, Montaj, Teknik Resim modüllerinin tanıtımı Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Parça, Montaj, Teknik Resim modüllerinin temel örneklere uygulanması Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
10 Ölçülendirme ve Tarama işlemleri Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
11 Ölçülendirme ve Tarama işlemlerinin temel örneklere uygulanması Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
12 References, curves, thickness, assignments, material determination Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
13 Performans Görevi Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
14 Referanslar, Eğriler, Et kalınlığı atamalar, Malzeme tayini Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
15 Parça tasarımı için simulasyon Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 80
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,20
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.05.2024 06:35