Genel Bilgi
Kod | AIS313 |
Ad | Video Kurgu Teknikleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Süleyman Kıvanç TÜRKGELDİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Süleyman Kıvanç TÜRKGELDİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencilerin kurgu süreci ile ilgili öğrendikleri teorik bilgiyi çeşitli video kurgu yazılımları üzerinde uygulamalarını sağlayarak post-prodüksyon süreçlerini deneyimlemeleri ve öğrenmeleri amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği
Bu ders sinema, belgesel, reklam gibi medya içeriklerinde kurgu süreci ile ilgili teknik ve uygulamlı bilgileri içerir.
Dersin Ön Koşulu
1. Bu ders için öğrencinin kişisel taşınabilir bilgisayarı olmalıdır. 2. Bu ders için öğrencinin video kurgu yazılımına sahip olması beklenir (Adobe Premier, DaVinci Resolve).
Kaynaklar
Sinema ve Tv'de Renk-Levent Öztürk Dijital Video ile Sinema-İlker Canikligil Sinemada Ritimlerin Kurgusu-Karen Pearlman
Notlar
https://www.youtube.com/@AdobeVideo https://www.youtube.com/c/Mehmet%C3%9Cz%C3%BCm
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, modern kurgu teknolojileri hakkında bilgi sahibi olur ve bu teknolojileri kullanma fırsatı bulur. |
ÖÇ02 | Öğrencinin kurgu yazılımlarına hakim olmasını ve endüstri standardında işler üretebilmesini sağlayacak teorik ve uygulamalı bilgiyi edinmesini sağlar |
ÖÇ03 | Bu ders öğrencinin doğrusal olmayan kurgu yazılımlarında kendi projelerini geliştirip kurgulayabilecek bilgiyi edinmesini sağlar |
ÖÇ04 | Öğrenci, kurgunun yapısı ve yaşamdaki yansımaları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Öğrenci, insan algısı ile kurgu teknikleri arasındaki ilişkiyi kavrar. |
ÖÇ06 | Öğrenci, kurgu aşamasını hesaba katarak yapım sürecini yürütmeyi öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve teknikleriyle diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim alanına dair bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel ve işitsel yayıncılığa ilişkin program yapım ve yönetim ile ilgili bilgiye sahiptir. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sinema, televizyon ve radyo sektöründe kullanılabilecek çeşitli türlerde senaryo yazma, program hazırlama konusunda beceri kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal bilimlerin farklı alanlarını kendi uzmanlık alanına uyarlayarak araştırma yapar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel ve işitsel alana ilişkin her tür içeriği tasarımdan, kurgu yapım ve yayın aşamasına kadar sonuçlandırma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgileri arasında bağlantı kurar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yayın ve yapım teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hem bireysel hem de takım halinde çalışır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal sorunları takip ederek mesleki çalışmalarına uyarlar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İletişim teknolojilerini kullanma, değişimleri izleme ve kendini sürekli geliştirme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinlerarası bakış açısıyla alanındaki uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütebilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kazandığı bilimsel formasyonla görsel ve işitsel içerikler üretir. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir filmi, bir senaryoyu ya da bir televizyon programını teknik, estetik ve ideolojik açıdan çözümleyebilir. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki uygulamalarında etik ilkelere bağlı, önyargılardan uzak, ayrımcılığa karşıdır. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, kültürel mirasa sahip çıkar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kalite yönetim süreçleri ve iş sağlığı/güvenliğine uygun olarak stüdyo, set gibi çalışma ortamlarını hazırlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Temel Yükümlülükler, dersi yürütme ve tamamlama koşullarının anlatılması. | Ders için verilen linklerin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Adobe Premier Pro ve Davinci yazılımlarını kullanarak proje oluşturma. Program arayüzünün tanıtımı. | Ders için verilen linklerin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
3 | Sekans ayarları, video özellikleri ve görüntü içe aktarma protokolleri. | Ders için verilen linklerin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | Timeline işleyişinin anlatılması. Video ve ses kanallarının eklenmesi ve kontrolü. | Ders için verilen linklerin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
5 | Efekt kontrol arayüzünün tanıtımı, video efekt uygulamaların gösterilmesi. | Ders için verilen linklerin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım |
6 | Keyframe kullanımı, keyframe ile çeşitli efektlerin yönetilmesi ve basit animasyonlar oluşturma. | Ders için verilen linklerin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Yazı ekleme ve hareketlendirme yöntemleri. | Ders için verilen linklerin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Temel renk teorisine giriş: RGB VE CMYK | Ders için verilen linklerin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | Renk düneleme arayzülerinin tanıtımı: Adobe Premier Lumetri ve Davinci Resolve Node İşletim Mantığı | Ders için verilen linklerin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Videoskoplar: Temel renk grafikleri, grafik okuma, grafiğe göre renk düzenleme yapma süreci | Ders için verilen linklerin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Bölgesel renk düzeltme ve RGB Curve | Ders için verilen linklerin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Kurgu programında ses düzenleme uygulamaları | Ders için verilen linklerin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Temel video teorisi: Coding ve decoding işleyişi, codecler, sıkıştırma yöntemleri. | Ders için verilen linklerin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Çıktı alma işlemleri ve projenin sonlandırılması. | Ders için verilen linklerin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
AKTS | 5 AKTS |