CGP146 Eğitimde Araç Geliştirme

3 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CGP146
Ad Eğitimde Araç Geliştirme
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü HABİBE ÖZER YANARKAYA
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders ile öğrencilerin, okul öncesi eğitimde kullanılabilecek eğitici oyuncak, kukla, müzik araçları, kostüm ve aksesuarların taşıması gereken özellikler ile bu araç gereçlerin çocuğun gelişimine katkısı hakkında bilgi sahibi olmaları, eğitici araç gereç planlama ve uygulama becerilerini kazanmaları amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Sınıf yönetimi için araç gereç planlama, eğitici oyuncak, kukla, müzik araçları, kostüm ve aksesuar planlama ve yapma, araç gereç geliştirmede artık materyallerden yararlanma

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

1.Karan, S. (2011) Eğitimde Araç Geliştirme ve Yaratıcı Etkinlikler Ankara: Vize Yayınları 2.Aktaş Arnas, Y. , Sadık,F.(2008) . Okul Öncesi Eğitimde Sınıf Yönetimi. Ankara: Kök Yayıncılık 3.Atalay, A. Okul Öncesi Eğitimde Materyal Geliştirme Ankara: Kök Yayıncılık

Notlar

Ders Notu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çocukların gelişimine uygun araç gereç özelliklerini listeleme
ÖÇ02 Etkili sınıf yönetimi için uygun araç gereç seçme
ÖÇ03 Etkili sınıf yönetimi için araç gereç tasarlama ve hazırlama
ÖÇ04 Okul öncesi eğitimde kullanıma uygun eğitici oyuncaklarda aranan özellikleri listeleme
ÖÇ05 Kukla, kostüm, aksesuar ve müzik araçlarının okul öncesi eğitimdeki önemini açıklama
ÖÇ06 Okul öncesi eğitimde kullanıma uygun kukla, kostüm, aksesuar ve müzik araçlarını listeleme
ÖÇ07 Araç gereç geliştirme sürecinde artık materyallerden yararlanma


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar 5
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. 5
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini uygulamalarına yansıtır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Eğitici Oyuncak Planlama Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
2 Eğitici Oyuncak Planlama 2 Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
3 Eğitici Oyuncak Planlama 3 Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
4 Eğitici Oyuncak Yapma Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Eğitici Oyuncak Yapma 2 Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
6 Kukla çeşitleri Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Kukla çeşitleri 2 Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Müzik Araçları planlama Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Müzik Araçları planlama 2 Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Müzik Araçları yapma Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
12 Kostüm ve Aksesuarlar Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Kostüm ve Aksesuar Planlama Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Kostüm ve Aksesuar Uygulama Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
15 Genel değerlendirme Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 77
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,08
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.05.2024 05:23