Genel Bilgi
Kod | CGP247 |
Ad | Topluma Hizmet Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. BURCU SULTAN ABBAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı topluma hizmet uygulamalarının önemi kavratmaktır. İyi bir vatandaşın özellikleri ve sosyal katılım becerisinin önemini kavratmaktır. Panel, konferans, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere dinleyici, konuşmacı veya organizatör olarak katılmak, sosyal sorumluluk çerçevesinde farklı projelerde gönüllü olmanın önemini fark ettirmektir. Toplumun güncel sorunlarını belirlemek ve çözüm odaklı yaklaşımı benimsetmektir.
Dersin İçeriği
Topluma hizmet uygulamalarının önemi. İyi bir vatandaşın özellikleri ve sosyal katılım becerisinin önemi. Toplumun güncel sorunlarını belirlemek ve çözüm üretmek
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kuzucu, K., Kamer, T. (Ed.) (2011). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi.
Notlar
Kuzucu, K., Kamer, T. (Ed.) (2011). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Topluma hizmet uygulamalarının önemini kavrar. |
ÖÇ02 | Toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlar. |
ÖÇ03 | Panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılır. |
ÖÇ04 | Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alır. |
ÖÇ05 | Topluma hizmet çalışmalarına ilişkin temel bilgi ve kavramları açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini uygulamalarına yansıtır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Topluma hizmet uygulamalarının önemi | Beyin Fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İyi bir vatandaşın özellikleri ve sosyal katılım becerisinin önemi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay, Soru-Cevap |
3 | Toplumun güncel sorunlarını belirlemek ve çözüm üretmek | Gözlem, Takım/Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
4 | Öğretmenlerin toplumsal kalkınmada yeri ve önemi | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
5 | Üniversitelerin toplum kalkınmasındaki yeri ve önemi. Uygulama planlama sürecine hazırlık | Problem Çözme, Beyin Fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma |
6 | Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması. Uygulama planlama süreci | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Topluma hizmet çalışmalarında etik ilkeler. Uygulama planlama süreci-II | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ders içeriklerinin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Uygulama sürecinin planlanması, uygulama ve paylaşma. | Rapor Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
10 | Uygulama sürecinin planlanması, uygulama ve paylaşma-I | Takım/Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Uygulama sürecinin planlanması, uygulama ve paylaşma-II | Problem çözme, gözlem | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
12 | Uygulama sürecinin planlanması, uygulama ve paylaşma-III | Bireysel görüşmeler | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Uygulama sürecinin sunulması | Rapor sunma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Grup Çalışması |
14 | Uygulama sürecinin değerlendirilmesi | Proje sunma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Uygulama sürecinin değerlendirilmesi II | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders sunumlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje sunumlarının incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,08 | ||
AKTS | 3 AKTS |