Genel Bilgi
Kod | CGP251 |
Ad | Çocuk Animatörlüğü |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Edanur ÖZCANLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersle öğrenciler, animasyon ve animatör kavramlarının özelliklerini tanımlayabilecek, okul öncesi eğitime uygun animasyon etkinliklerini tanıyacak ve uygun etkinlikleri planlayarak uygulayabilecektir.
Dersin İçeriği
Animasyon ve animatör kavramları, animasyon programının özellikleri, animasyon türleri, animasyon çalışma programı, animasyon programında dikkat edilmesi gereken unsurlar, animasyon programı planlama, uygulama ve değerlendirme süreci.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Önder, A. (2003) Okul Öncesi Çocuklar için Eğitici Drama Uygulamaları. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. Özatalay, E. Ve Özatalay, H. Tekerleme, Bilmece, Şiir, Parmak Oyunları. İstanbul: Ya- Pa Yayınları.
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Animasyon ve animatör kavramlarını açıklar. |
ÖÇ02 | Animasyon türlerini ve animasyonun kullanıldığı yerleri açıklar. |
ÖÇ03 | Animasyon hizmetlerinde organizasyon şeması hazırlar. |
ÖÇ04 | Animasyon organizasyonunu planlar. |
ÖÇ05 | Animasyon organizasyonu uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini uygulamalarına yansıtır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Animasyonun Önemi | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Animasyonun çocuk gelişimine olan etkileri | Konuyla ilgili araştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Çocuk gelişiminde animasyonun yeri ve önemi | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
4 | Okul öncesi eğitiminde animasyonun yeri ve önemi | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Çocuklara yönelik animasyon etkinliklerinin özellikleri | Animasyon etkinlikleri belirleyerek gelme | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
6 | Çocuklara yönelik animasyon çeşitleri | Animasyon etkinlik planı araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Çocuk Animatörlüğünün tanımı ve önemi | sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yüz Boyama | yüz boyama etkinliği | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | kostüm hazırlama | Kostüm etkinliği araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Animasyonun Uygulama Alanları | Animasyon etkinliği araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Animasyon Etkinlikleri Hazırlama | Animasyon etkinliği | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
13 | Animasyon Etkinlikleri Uygulama 2 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Örnek Olay |
14 | Animasyon Organizasyonu Uygulamalarında Dikkat Edilecek Noktalar | Etkinlik izleme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Örnek Olay |
15 | Animasyon Organizasyonu Uygulaması | Uygulama videosu izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Verilen kaynakları okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 72 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,88 | ||
AKTS | 3 AKTS |