SBG250 Kişisel İmaj ve Görünüm

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU
SAÇ BAKIMI VE GÜZELLİK HİZMETLERİ PR.
Kod SBG250
Ad Kişisel İmaj ve Görünüm
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket GK Genel Kültür Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ZÜLEYHA ORAK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. ZÜLEYHA ORAK (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, bireylerin ve kurumların başarılı bir imaj oluşturma sürecinde kişisel ve kurumsal imajın önemini kavramalarını sağlamaktır. Öğrenciler, kişisel imajın temel unsurlarını öğrenerek dış görünüş, beden dili, iletişim tarzı ve profesyonel duruş gibi faktörleri etkin bir şekilde kullanmayı öğreneceklerdir. Ayrıca, kurumsal imajın markalaşma sürecindeki rolünü anlayarak, kişisel imajın kurumsal kimlik ile nasıl uyum içinde olması gerektiğini değerlendirebileceklerdir. Ders sonunda öğrenciler, hem bireysel hem de profesyonel hayatlarında güçlü ve etkili bir imaj oluşturma konusunda bilinçlenerek, kendilerini en iyi şekilde ifade edebilecek becerilere sahip olacaklardır.

Dersin İçeriği

İmaj oluşumu, imaj ve gerçeklik arasındaki ilişkiler ve bu ilişkilerin yönetimi konusunda bir perspektif kazanmasını sağlamak; markalaşma evreleri ve imaj yönetimi, güven kavramı irdelenerek “itibar” ve itibarın korunması konularına da değinilecektir. Marka kavramını daha geniş bir biçimde değerlendirerek, marka yapılandırma konusunda gerekli olan stratejik bilgileri edinmelerini amaçlamaktadır. Kişisel İmaj, bir kişinin doğasının, kültürünün, yapısının bir nevi dinamik bir doğrulamasıdır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1)Bulduklu, Y. (2015). İmaj Yönetimi: Yaklaşımlar, Taktikler, Stratejiler. Literatürk Academia. 2)Goffman, E. (1959). The Presentation of Self in Everyday Life. New York, Doubleday. 3)Tiffany, D. L. (2012). Personal Branding for Dummies. Wiley Publishing. 4)Solomon, M. R. (2015). Consumer Behavior: Buying, Having, and Being. Pearson Education. 5)Schlenker, B. R. (2003). Self-presentation: Managing Impressions of the Self. Handbook of Self and Identity, 533-549.

Notlar

1) “The Role of Personal Appearance in First Impressions” – Journal of Social Psychology. 2)Kişisel imaj ve sosyal etkileşim üzerine yazılmış yüksek lisans ve doktora tezleri. 3)Uluslararası Kişisel İmaj ve Görünüm Konferansı'na ait sunumlar ve raporlar. 4)Kişisel imaj yönetimi üzerine öğretici videolar (YouTube, Vimeo).


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İmaj kavramının bir kurum için önemini açıklar.
ÖÇ02 Kişisel imajın temel unsurlarını tanımlar.
ÖÇ03 Kişisel imajın birey ve çevresi üzerindeki etkilerini analiz eder.
ÖÇ04 Kurumsal imaj ile kişisel imaj arasındaki ilişkiyi değerlendirir.
ÖÇ05 Markalaşmada kişisel imajın rolünü açıklar.
ÖÇ06 Kurumsal imaj yönetimi süreçlerini analiz eder.
ÖÇ07 Farklı sektörlerde imaj yönetimi stratejilerini karşılaştırır.
ÖÇ08 Kişisel ve kurumsal imaj geliştirme tekniklerini uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki temel olgu ve kavramları açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamaları açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemlerini açıklar. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki etik ve çalışanların yükümlülüklerini açıklar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç-gereç, teçhizat ve teknolojileri tanır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili düzenli olarak sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki işleri yürürlükteki yasalar ve meslek standartlar çerçevesinde yerine getirir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerin bilincinde davranır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki işlemleri, uygulamaları ve mesleğini yerine getirirken bağımsız çalışır. 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanında hizmet veren işletmelerde ekip üyesi olarak çalışır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanında hizmet veren işletmelerde yöneticilik yapar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki yenilikleri ve uygulamaları takip eder. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki bilgi, beceri ve yetkinlikleri sürekli olarak güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar. 1
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanında hazırladığı rapor/proje/etkinlikleri çeşitli şekillerde sunar. 1
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili etik değerleri uygular.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanındaki işlemleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır. 1
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kişisel bakım, temizlik, giyim ve dış görünüşe özen gösterir 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kişisel Bakım Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Vücut temizliği ve bakımı Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Saç bakımı Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
4 Cilt Bakımı Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
5 Makyaj Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
6 Beslenme ve Formda Kalmak Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
7 Beden Dili ve İmaj Yönetimi Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama
8 Ara Sınavlar İşlenen tüm konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Başarılı İletişimde Bilinmesi Gerekenler ve Beden Dilinin Öğeleri Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası
10 İmaj Oluştururken Dikkat edilmesi gerekenler Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
11 İmajın Sınıflandırılması Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Benzetim
12 Erkek ve Kadın giyiminin özellikleri Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
13 Protokol ve Görgü Kuralları Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
14 İmaj Yönetiminde ilk izlenimin önemi Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası
15 Ekiplerde Üniforma Kuralları Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Bütün dönemin bilgilerinin tekrar gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Bütün dönemin bilgilerinin tekrar gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 76
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,04
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 02.03.2025 11:56