Genel Bilgi
Kod | SBG250 |
Ad | Kişisel İmaj ve Görünüm |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ZÜLEYHA ORAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
İmaj Kavramı, İmaj Çeşitleri, Kişisel İmaj ve Kurumsal İmaj Yönetimi.
Dersin İçeriği
İmaj oluşumu, imaj ve gerçeklik arasındaki ilişkiler ve bu ilişkilerin yönetimi konusunda bir perspektif kazanmasını sağlamak; markalaşma evreleri ve imaj yönetimi, güven kavramı irdelenerek “itibar” ve itibarın korunması konularına da değinilecektir. Marka kavramını daha geniş bir biçimde değerlendirerek, marka yapılandırma konusunda gerekli olan stratejik bilgileri edinmelerini amaçlamaktadır. Kişisel İmaj, bir kişinin doğasının, kültürünün, yapısının bir nevi dinamik bir doğrulamasıdır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İmaj Yönetimi Yaklaşımlar, Taktikler, Stratejiler Yasin Bulduklu LİTERATÜRK ACADEMİAYayın Tarihi: 30.04.2015 ISBN: 9786053370598 Dil: TÜRKÇE Sayfa Sayısı: 280 Cilt Tipi: Karton Kapak Kağıt Cinsi: Kitap Kağıdı Boyut: 13.5 x 21.5 cm
Notlar
İmaj Yönetimi Feride Akım Der Yayınları STOK KODU: 9789753537025 BOYUT: 13,5X21 SAYFA SAYISI: 148 BASKI SAYISI: 1 BASIM TARİHİ: 2022 KAPAK TÜRÜ: CİLTSİZ KAĞIT TÜRÜ: 2. HAMUR
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İmaj kavramının bir kurum için ne kadar önemli olduğunu bilir |
ÖÇ02 | Kişisel imajın ana unsurlarını bilir |
ÖÇ03 | Kişisel imaj etkilerini bilir |
ÖÇ04 | Kurumsal imajla kişisel imaj arasındaki sinerjiyi değerlendirebilir |
ÖÇ05 | Markalaşmanın en önemli yapı taşının kişisel imaj oluşturmak olduğunu bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki temel olgu ve kavramları açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamaları açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemlerini açıklar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik ve çalışanların yükümlülüklerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç-gereç, teçhizat ve teknolojileri tanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili düzenli olarak sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki işleri yürürlükteki yasalar ve meslek standartlar çerçevesinde yerine getirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerin bilincinde davranır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki işlemleri, uygulamaları ve mesleğini yerine getirirken bağımsız çalışır. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hizmet veren işletmelerde ekip üyesi olarak çalışır. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hizmet veren işletmelerde yöneticilik yapar. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki yenilikleri ve uygulamaları takip eder. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki bilgi, beceri ve yetkinlikleri sürekli olarak güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar. | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında hazırladığı rapor/proje/etkinlikleri çeşitli şekillerde sunar. | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili etik değerleri uygular. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanındaki işlemleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır. | 1 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kişisel bakım, temizlik, giyim ve dış görünüşe özen gösterir | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kişisel Bakım | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
2 | Vücut temizliği ve bakımı | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
3 | Saç bakımı | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
4 | Cilt Bakımı | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
5 | Makyaj | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
6 | Beslenme ve Formda Kalmak | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
7 | Beden Dili ve İmaj Yönetimi | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
8 | Ara Sınavlar | İşlenen tüm konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | Başarılı İletişimde Bilinmesi Gerekenler ve Beden Dilinin Öğeleri | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
10 | İmaj Oluştururken Dikkat edilmesi gerekenler | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
11 | İmajın Sınıflandırılması | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
12 | Erkek ve Kadın giyiminin özellikleri | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
13 | Protokol ve Görgü Kuralları | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
14 | İmaj Yönetiminde ilk izlenimin önemi | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
15 | Ekiplerde Üniforma Kuralları | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün dönemin bilgilerinin tekrar gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün dönemin bilgilerinin tekrar gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,04 | ||
AKTS | 3 AKTS |