Genel Bilgi
Kod | ATO213 |
Ad | Turizm Coğrafyası |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. CANANİ YALÇİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. CANANİ YALÇİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin dünya ve özellikle Türkiye turizm coğrafyasını ve bu coğrafyalarda gerçekleştirilebilecek rekreasyonel faaliyetler ile turizm türlerini arz ve talep yönüyle öğrenmeleri, ülkemiz coğrafyasında bulunan turistik değerler hakkında bilgi aktarmak. Anadolu'da yaşamış uygarlıkları ve Anadolu çağlarını açıklamak.
Dersin İçeriği
Turizm coğrafyası, turisti-tarihi-doğal-kültürel değerler
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Nazmiye Özgüç; Turizm Coğrafyası, MEGEP Turizm Coğrafyası Modülü
Notlar
Dijital kaynaklar, Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Turizm çoğrafyası ile ilgili temel kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Doğu Anadolu Bölgesi tarihi ve doğal güzellikleri açıklar. |
ÖÇ03 | Güney Doğu Anadolu Bölgesi tarihi ve doğal güzelliklerini açıklar. |
ÖÇ04 | Karadeniz Bölgesi tarihi ve doğal güzelliklerini açıklar. |
ÖÇ05 | Akdeniz Bölgesi tarihi ve doğal güzelliklerini açıklar. |
ÖÇ06 | Ege Bölgesi tarihi ve doğal güzelliklerini açıklar.. |
ÖÇ07 | Marmara Bölgesi tarihi ve doğal güzelliklerini açıklar. |
ÖÇ08 | İç Anadolu Bölgesi tarihi ve doğal güzelliklerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili yasal mevzuat, mesleki standartlar ve uygulamalar, iç ve dış çevre faktörleri ve hizmet verme süreçleri hakkında temel düzeyde bilgileri açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili konaklama, seyahat acenteleri, yiyecek içecek vb işletmelerde yasal mevzuat, mesleki standartlar ve uygulamalar, iç ve dış çevre faktörleri hizmet verme süreçleri hakkında temel düzeyde sahip oldukları bilgileri uygularlar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği alanında üstlendiği sorumlulukları müşteri tatminini temelinde yerine getirirler. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği alanında hizmet sürecindeki fiziksel ortamı, araç gereç ve teknolojileri kullanırlar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği alanında üstlendiği görev ve sorumlulukları çalışma ortamının gerektirdiği dinamiklere göre hem bireysel olarak hem de takım üyesi olarak yaparlar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili teknik ve mesleki yenilikleri karşılaşacağı olağan ve olağanüstü sorunlara çözümünde kullanırlar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili bilgi ve becerilerini olarak örgüt üyelerinin mesleki bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi ve objektif performans değerlendirilmesinde kullanırlar. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler Mesleği ile ilgili yenilikleri hayat boyu öğrenmenin bilinci ile takip edip durum analizi yaparak sahip oldukları bilgi ve becerileri ve geliştirirler. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler mesleki özgüven, bilgi ve becerisi ile sahip olduğu kaynakları yönetirler. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler Turizm alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarırlar. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanırlar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilirler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler yasal mevzuat (yasa, yönetmelik, genelge vb.), temel etik değerler, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ve doğal çevrenin korunması ile ilgili kurallara göre mesleğini icra ederler. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler kültürel ve etik değerler, sosyal adalet ve sorumluluk bilinci ile, ülkenin ve yakın çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerinin, toplumun alanla ilgili ilgi, istek ve ihtiyaçlarının bilir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliğinin temel faaliyeti olan hizmet üretim sürecinin gerektirdiği kişisel niteliklere ve dinamizme sahiptirler. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Turizm coğrafyasının tanımı, unsurları ve inceleme konuları | Sözlü anlatım, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Türkiye turizm coğrafyasının genel özellikleri; (coğrafi konum yeryüzü şekilleri, iklim, bitki örtüsü, akarsu ve göller bakımından) | Sözlü anlatım, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Anadolu çağları | Sözlü anlatım, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Anadolu uygarlıkları | Sözlü anlatım, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Türkiye turizm çaşitleri | Sözlü anlatım, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Akdeniz Bölgesi | Sözlü anlatım, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Ege Bölgesi | Sözlü anlatım, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Marmara Bölgesi | Sözlü anlatım, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Karadeniz Bölgesi | Sözlü anlatım, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | İç Anadolu Bölgesi | Sözlü anlatım, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Güney Doğu Anadolu Bölgesi | Sözlü anlatım, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Doğu Anadolu Bölgesi | Sözlü anlatım, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Somut kültürel miras | Sözlü anlatım, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Sürdürülebilir turizm | Sözlü anlatım, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |