DEN347 Özel Bakım ve Yaratıcı Drama

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DEN347
Ad Özel Bakım ve Yaratıcı Drama
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. İNANÇ ETİ
Dersin Öğretim Elemanı (A Grubu) ()
Arş.Gör.Dr. İNANÇ ETİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Eğitimde yaratıcı drama yöntemi ile Diş Hekimi adaylarının özel bakım gereksinimi olan bireyler ve onların ağız ve diş sağlığının korunması hakkında bilgi, beceri ve davranış boyutlarının desteklenmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Rol oynama ve doğaçlama başta olmak üzere çeşitli drama teknik ve yaklaşımlarıyla adayların özel bakım hastalarının sosyal yaşamda karşılaştıkları zorlukları, sağlık gereksinimleri ve tedavi yaklaşımlarına dair bilgi, beceri ve tutum/davranış geliştirmeleri desteklenecektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Eğitimde Drama - Ömer Adıgüzel - YKY yayınları

Notlar

Bu ders için başka bir kaynağa ihtiyaç yoktur


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Drama için gereken grup etkileşimine katılır.
ÖÇ02 Grup üyelerine güvenir
ÖÇ03 Rol oynama için istekli olur.
ÖÇ04 Doğaçlama çalışmalarına katılır.
ÖÇ05 Özel bakım hasta gruplarını tanır.
ÖÇ06 Özel bakım hastalarının ihtiyaçlarını belirler.
ÖÇ07 Özel bakım hastalarının karşılaştığı sosyal zorlukları fark eder.
ÖÇ08 Özel bakım hasta haklarını bilir.
ÖÇ09 Özel bakım hastalarının tedavisi için gereken sorumluluğu alır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri edinir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ağız, diş ve çene sisteminin sağlığının sürdürülmesi, sistemle ilgili bozuklukların ve hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemleri ve etik ilkeler bilgisine sahiptir. 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sık görülen ağız, diş ve çene bozukluklarının/hastalıklarının sistemik hastalıklarla olan ilişkisini açıklar; güncel, güvenilir tanı yöntemlerini belirler, ayırıcı tanı koyar ve hastanın mahremiyetine, sırlarına, onuruna, inançlarına, kültürel farklılıklarına, cinsel tercihine saygı duyarak gerekli tedavi seçeneğini uygular 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sağlık ve hastalık bileşenlerini, sürecini, sonucunu kavrar, analiz eder, değerlendirir. Bilgilerin güncelleştirilmesinde ve hasta tedavisinde edindiği psikomotor becerilerle birlikte kanıta dayalı yöntemleri kullanır. Hastanın tercihini, kendi deneyimini ve en geçerli kanıtı değerlendirerek etik ilkeler doğrultusunda karar vermeyi ilke edinir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hastaya bütüncül yaklaşarak diş hekimliğinin çeşitli dallarında disiplinler-arası takım çalışmaları yapar, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek gerektiğinde diğer sağlık çalışanlarından yardım alır ve alanında uzman kişilerle işbirliği yapar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım-temel yaşam desteği sağlar; acil dental durumlarda gerekli müdahaleyi yapar ve sonraki süreci planlar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı eğitimi verir, alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür; danışmanlık, denetim, bilirkişilik, liderlik yapar. 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak bilgiyi değerlendirir; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirleyerek etkin biçimde kullanır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel-nitel verilerle destekleyerek yazılı veya sözlü olarak aktarır ve uzman olan/olmayan kişilerle paylaşır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bir yabancı dili kullanarak mesleki bilgileri ve gelişmeleri izler, meslektaşları ile iletişim kurar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Temel sağlık mevzuatını bilir, birey olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik kurallara uygun davranır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kendi ruh ve beden sağlığı, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, birey ve halk sağlığı konularında duyarlılık taşır, sorumluluk alır, profesyonel tutum geliştirerek davranışları ile topluma rol model olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders Tanıtımı, Dersin işlenişi ile ilgili temel bilgilendirme, Grup dinamiği oluşturma ve iletişim çalışmaları Önhazırlık gerekmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Duyu ve Algı çalışmaları Önhazırlık gerekmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama
3 Güven-Uyum ve Rol oynama Önhazırlık gerekmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması
4 Rol oynama ve Doğaçlama Önhazırlık gerekmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması
5 Özel Bakım Hastalarının sosyal, kültürel ve yasal bağlamları (Rol oynama ve doğaçlama) Önhazırlık gerekmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması
6 Özel Bakım için tıbbi, sosyal, psikolojik ve çevresel risk faktörleri (Süreçsel Drama yaklaşımı, Küçük grupla rol oynama ve doğaçlama) Önhazırlık gerekmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması
7 Özel Bakım Hastalarının ağız sağlığına erişim süreçleri ve engeller (Süreçsel Drama yaklaşımı, Küçük grupla rol oynama ve doğaçlama) Önhazırlık gerekmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri, Rol Oynama
8 Ara Sınavlar Önhazırlık gerekmemektedir. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Özel Bakım Hastalarıyla etkileşim ve iletişim yöntemleri (Uzman rolü yaklaşımı, rol oynama ve doğaçlama) Önhazırlık gerekmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Rol Oynama
10 Yaygın özel gereksinim ve engellerin ağız sağlığı ve oral fonksiyon üzerine etkisi (Uzman rolü yaklaşımı, rol oynama ve doğaçlama) Önhazırlık gerekmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Rol Oynama, Gösteri, Grup Çalışması
11 Özel Bakım için davranışsal ve farmakolojik yaklaşımlar ve protokoller I (Uzman rolü yaklaşımı, rol oynama ve doğaçlama) Önhazırlık gerekmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Rol Oynama
12 Özel Bakım için davranışsal ve farmakolojik yaklaşımlardan yola çıkarak ağız sağlığı eğitimi planlama (Uzman rolü yaklaşımı, rol oynama ve doğaçlama) Önhazırlık gerekmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Rol Oynama
13 Özel Bakıma ilişkin sosyal ve duygusal farkındalık çalışmaları (Uzman rolü yaklaşımı, rol oynama ve doğaçlama) Önhazırlık gerekmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Tartışma
14 Özel Bakıma ilişkin yaygın farkındalık çalışmaları (Grup dışı gösteri ve bilgilendirme toplantıları) Önhazırlık gerekmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
15 Genel değerlendirme Önhazırlık gerekmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önhazırlık gerekmemektedir. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önhazırlık gerekmemektedir. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 70
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,80
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 22.05.2024 10:19