DEN347 Özel Bakım ve Yaratıcı Drama

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DEN347
Ad Özel Bakım ve Yaratıcı Drama
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. İNANÇ ETİ
Dersin Öğretim Elemanı (A Grubu) ()
Arş.Gör.Dr. İNANÇ ETİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Eğitimde yaratıcı drama yöntemi ile Diş Hekimi adaylarının özel bakım gereksinimi olan bireyler ve onların ağız ve diş sağlığının korunması hakkında bilgi, beceri ve davranış boyutlarının desteklenmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Rol oynama ve doğaçlama başta olmak üzere çeşitli drama teknik ve yaklaşımlarıyla adayların özel bakım hastalarının sosyal yaşamda karşılaştıkları zorlukları, sağlık gereksinimleri ve tedavi yaklaşımlarına dair bilgi, beceri ve tutum/davranış geliştirmek.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Eğitimde Drama - Ömer Adıgüzel - YKY yayınları

Notlar

Bu ders için başka bir kaynağa ihtiyaç yoktur


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Grup üyelerine güvenerek, istekli bir şekilde rol yapar ve drama için gereken grup etkileşimlerine aktif olarak katılır.
ÖÇ02 Doğaçlama çalışmalarına katılır.
ÖÇ03 Özel bakım hasta gruplarını tanır.
ÖÇ04 Özel bakım hastalarının ihtiyaçlarını belirler.
ÖÇ05 Özel bakım hastalarının karşılaştığı sosyal zorlukları fark eder.
ÖÇ06 Özel bakım hasta haklarını listeler.
ÖÇ07 Özel bakım hastalarının tedavisi için gereken sorumluluğu fark eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ağız-diş-çene sistemi ile ilgili hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemlerini listeler.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ağız, diş ve çene hastalıklarının, sistemik hastalıklarla olan ayırıcı tanılarını ilişkilendirir, gerektiğinde yönlendirme ve/veya tedavi süreçlerini yönetir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hastaya bütüncül yaklaşarak meslektaşları ve alanında uzman kişilerle işbirliği süreçlerini planlar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda yapılan ilk yardım ve temel yaşam desteğini tanımlar, gerekli müdahale basamaklarını sıralar ve ilgili süreci planlar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı koruma ve önleme yollarını sıralar, alanıyla ilgili çalışmalara bireysel veya ekip üyesi olarak katılır; danışmanlık ve denetim yapar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinliklere katılmasını sağlar, gerekli durumlarda bu etkinlikleri yönetir. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri, gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Temel sağlık mevzuatı ve birey hak ve sorumlulukları ile ilgili yönetmelik ve etik kuralları tanımlar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Birey ve halk sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında duyarlılık taşır ve sorumluluk alır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders Tanıtımı, Dersin işlenişi ile ilgili temel bilgilendirme, Grup dinamiği oluşturma ve iletişim çalışmaları Önhazırlık gerekmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Duyu ve Algı çalışmaları Önhazırlık gerekmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama
3 Güven-Uyum ve Rol oynama Önhazırlık gerekmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması
4 Rol oynama ve Doğaçlama Önhazırlık gerekmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması
5 Özel Bakım Hastalarının sosyal, kültürel ve yasal bağlamları (Rol oynama ve doğaçlama) Önhazırlık gerekmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması
6 Özel Bakım için tıbbi, sosyal, psikolojik ve çevresel risk faktörleri (Süreçsel Drama yaklaşımı, Küçük grupla rol oynama ve doğaçlama) Önhazırlık gerekmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması
7 Özel Bakım Hastalarının ağız sağlığına erişim süreçleri ve engeller (Süreçsel Drama yaklaşımı, Küçük grupla rol oynama ve doğaçlama) Önhazırlık gerekmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri, Rol Oynama
8 Ara Sınavlar Önhazırlık gerekmemektedir. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Özel Bakım Hastalarıyla etkileşim ve iletişim yöntemleri (Uzman rolü yaklaşımı, rol oynama ve doğaçlama) Önhazırlık gerekmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Rol Oynama
10 Yaygın özel gereksinim ve engellerin ağız sağlığı ve oral fonksiyon üzerine etkisi (Uzman rolü yaklaşımı, rol oynama ve doğaçlama) Önhazırlık gerekmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Rol Oynama, Gösteri, Grup Çalışması
11 Özel Bakım için davranışsal ve farmakolojik yaklaşımlar ve protokoller I (Uzman rolü yaklaşımı, rol oynama ve doğaçlama) Önhazırlık gerekmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Rol Oynama
12 Özel Bakım için davranışsal ve farmakolojik yaklaşımlardan yola çıkarak ağız sağlığı eğitimi planlama (Uzman rolü yaklaşımı, rol oynama ve doğaçlama) Önhazırlık gerekmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Rol Oynama
13 Özel Bakıma ilişkin sosyal ve duygusal farkındalık çalışmaları (Uzman rolü yaklaşımı, rol oynama ve doğaçlama) Önhazırlık gerekmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Tartışma
14 Özel Bakıma ilişkin yaygın farkındalık çalışmaları (Grup dışı gösteri ve bilgilendirme toplantıları) Önhazırlık gerekmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
15 Genel değerlendirme Önhazırlık gerekmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önhazırlık gerekmemektedir. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önhazırlık gerekmemektedir. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 70
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,80
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.12.2024 03:41