BPP125 Dijital İçerik Üretimi ve Sosyal Medya

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BPP125
Ad Dijital İçerik Üretimi ve Sosyal Medya
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. MEHMET İSMAİL SOLMAZ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. MEHMET İSMAİL SOLMAZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. MEHMET İSMAİL SOLMAZ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilere çeşitli dijital içerik türlerini oluşturma ve düzenleme becerilerini kazandırmak. Sosyal medya platformlarının etkili kullanımını öğretmek ve öğrencilerin kişisel veya kurumsal markalarını geliştirmelerine yardımcı olmak. Temel dijital pazarlama kavramlarını ve stratejilerini öğretmek. Öğrencilerin yaratıcılıklarını ve iletişim becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunmak. Dijital içerik üretiminde telif hakkı ve etik kurallar hakkında farkındalık yaratmak.

Dersin İçeriği

Bu ders, öğrencilere dijital içerik oluşturma ve sosyal medya yönetimi becerilerini kazandırmayı amaçlar. Öğrenciler, farklı içerik türleri (blog yazıları, görseller, videolar, podcastler) oluşturmayı, düzenlemeyi ve sosyal medya platformlarında paylaşmayı öğreneceklerdir. Ayrıca, hedef kitle analizi, içerik takvimi oluşturma, etkileşim artırma ve temel dijital pazarlama stratejileri gibi konularda da bilgi sahibi olacaklardır.

Dersin Ön Koşulu

Önkoşul yok

Kaynaklar

Ders sunumları

Notlar

Kitaplar: Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları - Ann Handley & C.C. Chapman Jab, Jab, Jab, Right Hook - Gary Vaynerchuk Content Rules - Ann Handley & C.C. Chapman Web Siteleri: Content Marketing Institute: https://contentmarketinginstitute.com/ HubSpot Blog: https://blog.hubspot.com/marketing Social Media Examiner: https://www.socialmediaexaminer.com/


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler, farklı dijital içerik türlerini (blog yazısı, görsel, video, podcast) oluşturur.
ÖÇ02 Öğrenciler, sosyal medya platformlarını etkin bir şekilde kullanarak içeriklerini tanıtır.
ÖÇ03 Öğrenciler, temel dijital pazarlama kavramlarını ve stratejilerini uygular.
ÖÇ04 Öğrenciler, içerik üretiminde telif hakkı ve etik kurallara uygun davranır.
ÖÇ05 Öğrenciler, hedef kitle analizi ile birlikte içerik takvimleri oluşturur.
ÖÇ06 Öğrenciler, etkili sunumlar hazırlayarak dijital içeriklerini sunar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sektörel bazda tüm paydaşlarla etkili iletişim kurar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar yazılımı geliştirmek için gerekli olan, algoritma, sıralı ve eşzamanlı akış mantığını kurabilecek temel bilgilere sahiptir.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mikrodenetleyiciler, gömülü sistemler ve analog/dijital elektronik alanlarında temel düzeyde problemlere yönelik sistemler tasarlar.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilgi iletişim teknolojileri ile ilgili, mesleğine özgü temel yazılımları kullanır. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar Programcılığı alanındaki yazılımsal ve donanımsal gelişmeleri bağımsız öğrendiklerini uygular.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan yöntemleri açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Web, mobil ve diğer elektronik platformlara özgü yazılım geliştirmek için gerekli temel bilgi düzeyine sahiptir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Masaüstü ve diğer ortamlar için yazılım geliştirir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Planlanmış bir proje dahilinde, proje geliştirme süreçlerinde, bağımsız veya gruba dahil olarak etkin rol üstlenir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje planlama, geliştirme, uygulama süreçlerini bilir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilgisayar ve ağ ortamında veriler ile ilgili saklama, düzenleme, sorgulama, vb. işlemlerini yapar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öngörülemeyen donanımsal ve yazılımsal sorunları çözme becerisine sahiptir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çözümlemesi yapılmış ve algoritması hazırlanmış, yazılım bileşenlerini kodlar.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yazılım geliştirlirken kullanılacak yöntemleri bilir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilişim teknolojileri alanı ile ilgili güncel yenilik ve gelişmeleri sürekli takip eder. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olarak iletişim kurar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilişim teknolojileri mesleğini ile ilgili ahlakı ve etik davranışların gerekliliği olgusuna sahiptir. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili, iş güvenliği ilgili gerekli bilince sahiptir.
PÖÇ19 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletim sistemlerini yönetici özellikleri ile kullanır.
PÖÇ20 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Girişimcilik, kariyer yönetimi, yaşamboyu öğrenme ile ilgili temel bilgilere sahiptir.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çevre bilincine, çevre duyarlılığına,atık depolama ve güvenliği ile ilgili temel bilgiye sahiptir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dijital İçerik Nedir? Dijital İçerik Türleri (Blog Yazıları, Görseller, Videolar, Podcastler) Dijital İçerik Üretiminin Önemi Webde araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
2 Hedef Kitle Analizi İçerik Takvimi Oluşturma İçerik Fikirleri Bulma ve Geliştirme Webde araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Blog Yazısı Yazma Teknikleri SEO Uyumlu İçerik Oluşturma Blog Yazılarını Yayınlama ve Tanıtma Webde araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
4 Görsel İçerik Oluşturma Araçları (Canva, Adobe Spark vb.) Görsel İçerik Tasarımı İlkeleri Görsel İçerikleri Sosyal Medyada Paylaşma Webde araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
5 Video İçerik Oluşturma Araçları (iMovie, Filmora vb.) Video İçerik Çekim ve Düzenleme Teknikleri Video İçerikleri YouTube ve Diğer Platformlarda Paylaşma Webde araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
6 Podcast Nedir? Podcast Oluşturma Araçları (Audacity vb.) Podcast Yayınlama ve Tanıtma Webde araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
7 Sosyal Medya Platformları (Instagram, Twitter, Facebook, LinkedIn, YouTube) Sosyal Medya Hesapları Oluşturma ve Yönetme Sosyal Medya İçerik Stratejileri Webde araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınavlar Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Etkileşim Artırma Teknikleri Sosyal Medya Reklamları Sosyal Medya Analiz Araçları Webde araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
10 Telif Hakkı ve Etik İntihalden Kaçınma Yöntemleri Creative Commons Lisansları Webde Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Dijital Pazarlama Temelleri E-posta Pazarlama Influencer Pazarlama Webde araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
12 Web Sitesi İçerik Üretimi İçerik Yönetim Sistemleri (WordPress vb.) SEO Uyumlu Web Sitesi Tasarımı Webde araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 Mobil Uygulama İçerik Üretimi Uygulama Mağazası Optimizasyonu (ASO) Webde araştrıma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
14 Dijital İçerik Üretimi Trendleri Geleceğin Dijital İçerik Formatları Webde araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Proje Sunumları ve Değerlendirme Proje hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu Tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 12 24
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 68
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,72
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.11.2024 09:48