BAG720 Uzmanlık Alan Dersi

5 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BAG720
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. LUT TAMAM
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. LUT TAMAM (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi EGEMEN HANIMOĞLU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MELTEM GULER (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. İSMAİL SANBERK (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. SONER ÇAKMAK (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. YAŞAR SERTDEMİR (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. SALİHA BOZDOĞAN YEŞİLOT (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Tez aşamasında olan öğrencilere danışman öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerinin aktarılması, öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplininin, güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılması.

Dersin İçeriği

Tez danışmanı ve anabilim dalı öğretim elemanlarının ortak görüşü ile belirlenen, alanıyla ilgili bir konuyu hazırlayarak sunumunu yapar.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur

Kaynaklar

1. Bağımlılık Tedavisi ve Temel Kitabı, Kültegin Ögel , İstanbul, IQ KÜLTÜR SANAT YAYINCILIK, 2017. 2. Alkol ve Madde Kullanım Bozuklukları Temel Başvuru Kitabı. Editör Cüneyt Evren. Ankara, Türkiye Psikiyatri Derneği, 2019.

Notlar

Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. (4. Baskı). Ankara: PegemA Akademi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme, geliştirebilme ve bunları kullanabilme becerisi.
ÖÇ02 Tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir.
ÖÇ03 Tez konusundaki bir sorunu çözmek için yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, sonuçları değerlendirebilme becerisi.
ÖÇ04 Tez konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözebilme becerisine sahiptir.
ÖÇ05 Yazılı, sözlü ve görsel iletişim yeteneği kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımlılık alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımlılık alanındaki etik ilkelerin birey ve toplum için önemini kavrar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımlılığın biyolojik, psikolojik ve sosyal temellerini kavrar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımlılıkla ilgili yasaları ve yasal süreci kavrar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımlılık alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımlı olgulara yönelik görüşme tekniklerini kullanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bağımlılık alanında çalışan uzmanlara ve topluma eğitim verir ve bu eğitimin etkinliğini değerlendirir. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırma verilerini değerlendirme ve bilimsel makale yazma becerisi kazanır. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek Bağımlılık alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bağımlılık alanlarıyla ilgili çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini en üst düzeyde kullanır. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bağımlılık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilir ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumla, bilimsel camiayla ve meslektaşları ile Bağımlılık alanına giren konularda iletişim kurar, bilgi aktarır ve alır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak alıştırmalar yapar. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Araştırma probleminin yazılması Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Araştırmanın önemi ve gerekçesi Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Araştırma hipotezleri yazma Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Etik kurul ve diğer izinlerin alınması Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Literatür tarama Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Araştırmanın uygulanması Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 İstatistiksel analizlerin yapılması Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Önceki bilgilerin gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Bulguların raporlaştırılması Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Tartışmanın yapılması Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Kaynakçanın hazırlanması Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Araştırma bulgularının sunulması Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Bilimsel dergilere makalale gönderme süreci Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Bilimsel kongrelere bildiri hazırlama süreci Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel değerlendirme Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğrenilenlerin gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğrenilenlerin gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 118
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,72
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.05.2024 08:47