Genel Bilgi
Kod | BFZ520 |
Ad | Biyofizikte Temel Teknik ve Yöntemler-1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. IŞIL ÖCAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. IŞIL ÖCAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. FİGEN ÇİÇEK (B Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. AYKUT PELİT (C Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. MUSTAFA EMRE (D Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Doç. Dr. ÇAĞIL COŞKUN (E Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Biyofizik araştırmalarında gerekli temel elektrik ve elektronik bilgi ve uygulamanın kazandırılması
Dersin İçeriği
Temel elektrik ve elektronik, Weston-köprüsü, Amplifikatörler: konvansiyonel ve diferansiyel amplifikatörler, preamplifikatör (katot follower), operayonel amplifikatörler, filtreler: lowpass, highpass, bandpass, notch filtreler, osilatör, fonksiyon jeneratörü, elektronik stimülatörler, DC-AC güç kaynağı, ödev1,2,3,4
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Ders notları (Tıp Fakültesi Öğrencileri için-İsmail Günay) ) Biyofizik (Ferit Pehlivan) Biyofizik (Gürbüz Çelebi)
Notlar
İnternet Araştırması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel elektronik bilgisine sahip olurlar |
ÖÇ02 | Bir elektronik devresini kurmayı öğrenirler |
ÖÇ03 | Deneysel devredeki sorunları çözerler |
ÖÇ04 | Araştırmalarda uygun amplifikatörleri seçerler |
ÖÇ05 | Deney devrelerindeki sorunları bulurlar ve giderirler |
ÖÇ06 | Elektriksel parazit sorununu çözerler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenir | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvarda deneysel düzenekleri kurar ve çalışır | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bir proje önerisi hazırlar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir deneysel araştırmayı planlar | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunu rapor haline getirir | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma bulgularını yorumlar | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur, Güvenilir bilgiye ulaşabilir. Araştırma projesi oluşturabilir ve yazabilir, Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır, Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel elektrik ve elektronik | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
2 | Temel elektronik ve özellikleri | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
3 | Weston-köprüsü | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
4 | Amplifikatörler ve konvansiyonel amplifikatörler | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
5 | Amplifikatörler ve diferansiyel amplifikatörler | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
6 | Preamplifikatör (katot follower) | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
7 | Operayonel amplifikatörler | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Dönem boyunca anlatılan derslere çalışır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Filtreler: lowpass, highpass, bandpass, notch filtreler | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
10 | Ödev Çalışması-1 | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Osilatör, fonksiyon jeneratörü | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
12 | Ödev Çalışması-2 | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Elektronik stimülatörler | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
14 | Ödev Çalışması-3 | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | DC-AC güç kaynağı | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem boyunca anlatılan derslere çalışır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem boyunca anlatılan derslere çalışır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |