Genel Bilgi
Kod | BFZ520 |
Ad | Biyofizikte Temel Teknik ve Yöntemler-1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. IŞIL ÖCAL |
Dersin Amacı / Hedefi
Biyofizik araştırmalarında gerekli temel elektrik ve elektronik bilgi ve uygulamanın kazandırılması
Dersin İçeriği
Temel elektrik ve elektronik, Weston-köprüsü, Amplifikatörler: konvansiyonel ve diferansiyel amplifikatörler, preamplifikatör (katot follower), operayonel amplifikatörler, filtreler: lowpass, highpass, bandpass, notch filtreler, osilatör, fonksiyon jeneratörü, elektronik stimülatörler, DC-AC güç kaynağı, ödev1,2,3,4
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Ders notları (Tıp Fakültesi Öğrencileri için-İsmail Günay) ) Biyofizik (Ferit Pehlivan) Biyofizik (Gürbüz Çelebi)
Notlar
İnternet Araştırması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel elektronik bilgisine sahip olurlar |
ÖÇ02 | Bir elektronik devresini kurmayı öğrenirler |
ÖÇ03 | Deneysel devredeki sorunları çözerler |
ÖÇ04 | Araştırmalarda uygun amplifikatörleri seçerler |
ÖÇ05 | Deney devrelerindeki sorunları bulurlar ve giderirler |
ÖÇ06 | Elektriksel parazit sorununu çözerler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenir | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvarda deneysel düzenekleri kurar ve çalışır | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bir proje önerisi hazırlar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir deneysel araştırmayı planlar | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunu rapor haline getirir | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma bulgularını yorumlar | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur, Güvenilir bilgiye ulaşabilir. Araştırma projesi oluşturabilir ve yazabilir, Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır, Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel elektrik ve elektronik | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
2 | Temel elektronik ve özellikleri | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
3 | Weston-köprüsü | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
4 | Amplifikatörler ve konvansiyonel amplifikatörler | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
5 | Amplifikatörler ve diferansiyel amplifikatörler | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
6 | Preamplifikatör (katot follower) | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
7 | Operayonel amplifikatörler | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Dönem boyunca anlatılan derslere çalışır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Filtreler: lowpass, highpass, bandpass, notch filtreler | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
10 | Ödev Çalışması-1 | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Osilatör, fonksiyon jeneratörü | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
12 | Ödev Çalışması-2 | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Elektronik stimülatörler | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
14 | Ödev Çalışması-3 | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | DC-AC güç kaynağı | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü kitap ve literatürden okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem boyunca anlatılan derslere çalışır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem boyunca anlatılan derslere çalışır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |