BFZ513 Hücrede Floresans Görüntüleme Teknikleri

5 AKTS - 3-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BFZ513
Ad Hücrede Floresans Görüntüleme Teknikleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. FİGEN ÇİÇEK


Dersin Amacı / Hedefi

Hücrede floresans görüntüleme tekniklerinin öğrenilmesi ve öğrencinin hücrede floresans görüntüleme yapabilmesidir.

Dersin İçeriği

Floresans kavramı ve fizik temelleri. Kimyasal flüoresans işaretçiler ve bunların hücrede kullanımları. Hücre fizyolojide temel olarak bulunan iyonların (Kalsiyum, Na, gibi) flüoresans yöntemlerle görüntülenmesi. Hücredeki sinyal yollarının flüoresans işaretçiler ile dinamik olarak ölçülmesi. Biyolojik flüoresans yöntemlerin hücrede kullanımı. Diğer teknikler; FRET , floresans lifetime mikroskopi, İmmunofloresans teknikler.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Ders notları (Tıp Fakültesi Öğrencileri için-İsmail Günay) Biyofizik (Ferit Pehlivan) Biyofizik (Gürbüz Çelebi) İnternet Araştıması

Notlar

İnternet Araştırması


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Floresans kavramı fizik temellerine göre öğrenir ve uygular
ÖÇ02 Çeşitli floresans görüntüleme tekniklerini öğrenir.
ÖÇ03 Yapılacak deney sistemine göre florofor seçimi, floresans sistemi seçimi, uygun dalga boyu ve filtrelerin seçimi yapılabilecektir.
ÖÇ04 Deneysel veri analizi yapılabilir ve yorumlar
ÖÇ05 Hücre içinde iyon Görüntülemeyi öğrenir ve uygular
ÖÇ06 Hücre içi bölgede dinamik iyon derişim bilgisinin ölçülmesi


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenir 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvarda deneysel düzenekleri kurar ve çalışır 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi başına bir proje önerisi hazırlar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir deneysel araştırmayı planlar 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucunu rapor haline getirir 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma bulgularını yorumlar 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur, Güvenilir bilgiye ulaşabilir. Araştırma projesi oluşturabilir ve yazabilir, Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır, Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Floresans kavramı ve fizik temeli İlgili konunun kaynak kitaptan okunması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Biyolojik flüoresans işaretçiler ve hücrede kullanım alanları İlgili konunun kaynak kitaptan okunması. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
3 Kimyasal floresans boyalar ve çeşitleri İlgili konunun kaynak kitaptan okunması. Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
4 Floresans ölçüm yapan cihazlar ve çalışma prensipleri 1. Florimetreler-1 İlgili konunun kaynak kitaptan okunması. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
5 Floresans ölçüm yapan cihazlar ve çalışma prensipleri 2. Kamera ve Konfokal sistemler-2 İlgili konunun kaynak kitaptan okunması. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
6 Hücre içinde iyon görüntüleme İlgili konunun kaynak kitaptan okunması. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Floresans ölçümlerde kalibrasyon İlgili konunun kaynak kitaptan okunması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Mid-Term Exam Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Deney verilerinin analiz çalışması İlgili konunun kaynak kitaptan okunması. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Hücre içi bölgede dinamik iyon derişim bilgisinin ölçülmesi İlgili konunun kaynak kitaptan okunması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
11 Işık kaynağı olarak LASER İlgili konunun kaynak kitaptan okunması. Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
12 DNA miktarının floresans ölçümü ve Immunofloresans teknikler İlgili konunun kaynak kitaptan okunması. Öğretim Yöntemleri:
Benzetim, Problem Çözme
13 FRET ölçümü ve Floresans lifetime imaging mikroskopisi tekniği İlgili konunun kaynak kitaptan okunması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 Flow sitometre İlgili konunun kaynak kitaptan okunması. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Tartışma
15 Floresans sistem Dizayn Proje çalışması İlgili konunun kaynak kitaptan okunması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları-1 Sınava çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları-2 Sınava çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 118
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,72
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 01.10.2024 11:45