Genel Bilgi
Kod | BFZ508 |
Ad | Duyu Biyofiziği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA EMRE |
Dersin Amacı / Hedefi
İşitmenin biyofizik ilkeleri ve işlergelerinin kavranılaması
Dersin İçeriği
İşitme kuramları, işitme testleri ve işitme defektleri.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Biyofizik (ferit pehlivan)
Notlar
İnternet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İşitme Biyofiziğinin temel kavramlarını öğrenir |
ÖÇ02 | Sesin fiziksel özelliklerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Ses dalgalarının özelliklerini bilir. |
ÖÇ04 | Rezonans ve empedans kavramını öğrenir. |
ÖÇ05 | Ses düzeyi ve şiddet kavramlarını öğrenir |
ÖÇ06 | Kulak ve işitme ile ilgili genel özellikleri bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenir | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvarda deneysel düzenekleri kurar ve çalışır | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bir proje önerisi hazırlar | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir deneysel araştırmayı planlar | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunu rapor haline getirir | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma bulgularını yorumlar | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur, Güvenilir bilgiye ulaşabilir. Araştırma projesi oluşturabilir ve yazabilir, Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırır. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır, Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İşitme Biyofiziğine giriş | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Ses dalgaları | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
3 | sesin fiziksel özellikleri | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Sesin değişik ortamlarda yayılma hızları | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Ses dalgaları ile ilgili temel kavramlar | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Enine ve boyuna dalgalar | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Sesin duyusal özellikleri | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Duran dalgalar | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Rezonans kavramı | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Empedans kavramı | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
12 | Ses şiddet düzeyi ve şiddet ayırımı. | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Ses düzeyi ile ilgili özellikler | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Kulak ve işitme | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
15 | Bekesy dalgaları ve ses dalgalarının kulakta işlenilmesi | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | iigili konulara çalışır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ilgili konulara çalışır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |