Genel Bilgi
Kod | SRP257 |
Ad | Seralarda Kesme Çiçek Yetiştiriciliği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. EBRU KARNEZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. Elif HAKLI HEYBET
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ticari değeri olan ve serada en çok yetiştirilen kesme çiçek türleri ile bunların üretim yöntemlerinin tanıtımı, kesme çiçek türlerinin yetiştirme ve bakım istekleri, dikimden hasada kadar uygulanan tüm kültürel işlemleri teorik ve uygulamalı olarak öğretmektir.
Dersin İçeriği
Gün uzunluğuna ilişkin grafik okumaları ve grafik analizi, ticari değeri bulunan kesme çiçeklerin tanıtımı, yetiştirme ve bakım işlemlerinin öğretilmesi, çiçek türlerine ilişkin teknik hesaplamaların yapılması ve bazı bahçe çiçeklerinin tanıtımı, yetiştirme ve bakım işlemleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Öğretim elemanı ders notları
Notlar
Öğretim elemanı ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Grafik okuma, analiz etme ve gün uzunluğuna göre kesme çiçek türlerini sınıflandırabilme ve kesme çiçek kavramını öğrenme |
ÖÇ02 | Ticari değeri olan kesme çiçek türlerini tanıma, bunların bakım ve yetiştirme isteklerini kavrayabilme |
ÖÇ03 | Serada üretilen bazı bahçe çiçeklerini tanıma, bunların bakım ve yetiştirme isteklerini kavrayabilme |
ÖÇ04 | Kesme çiçek türlerini tanımak ve yetiştirmek; |
ÖÇ05 | Sektör taleplerine ve üretim dönemlerine uygun tür ve çeşit seçmek; |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Seracılıkta kullanılan örtü malzemelerini, yapı tekniklerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkiye ve dünya için küresel ısınmanın önemini, iklim değişikliğinin tarıma etkisini açıklar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Seralarda ve açık havada sebze ve süs bitkileri yetiştirir, bitkilerin bakımını, üretimini, çoğaltılmasını ve hasadını uygun yöntem ve teknikleri kullanarak yapar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal mekanizasyonun bitki yetiştiriciliğindeki önemini ve kullanılan aletlerin özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bitkiler hakkında web üzerinden kaynak tarar, verilerin bilgisayara girişini, raporlamasını ve sunumunu yapar. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sebze ve süs bitkilerinde bulunan hastalık, zararlı ve yabancı otları tanır, mücadelesinde uygun yöntem ve tekniklerini kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekolojik kavramları ve ekolojik faktörleri tanımlar, tarımsal faaliyetlerin ekolojiye ve çevreye olan etkilerini açıklar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Üniversite kampüsünde alanı ile ilgili katılabileceği etkinlikleri listeler, staj yapacağı kurumlar ve bu kurumlara yapacaği başvuruları değerlendirir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkilerdeki metabolik faaliyetleri, bitki fizyolojisini, bitki sistematiğini açıklar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak özelliklerini (Katyonların adsorpsiyonu – Anyonların adsorpsiyonu – Toprak Asitliği, toprağın organik maddesi, toprak yapısı, toprak suyu, toprak rengi), toprak oluşunu (Ayrışma ve Parçalanma – Bünye (Tekstür) – Kil Mineralleri), toprak analiz yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisinin tanımı ve kapsamı ile Türkiye ekonomisinde tarım sektörünün yeri ve önemini açıklar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki büyümesi için gerekli olan mikro ve makro besin elementleri, bu elementlerin bitkilerdeki işlevlerini, bitkisel üretimde doğru ve dengeli beslenmenin ve gübrelemenin önemini açıklar, uygun materyal kullanarak üretim yapar. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Topraksız kültür ortamlarını öğrenir ve topraksız tarım yöntemleriyle bitki yetiştiriciliği yapar. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Depolamanın önemini, hasatı yapılan ürünlerin depolanmasındaki gerekli şartları ve bunların arzda kaliteye etkilerini açıklar. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sertifikalı tohum ve hibrit tohum kavramlarını tanımlar, tohumculukta dikkat edilmesi gereken hususları belirtir. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Organik tarımın temel kavramlarını, özelliklerini ve organik sebze yetiştiriciliği yöntemlerini açıklar uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal faaliyetlerde iş güvenliğinin önemini, temel İSG risklerini ve tehlikeleri önleme yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi hakkında genel bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dil ve dilin önemi, dillerin doğuşu, yayılışı ve yapı bakımından dilleri açıklar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İngilizce zaman cümleleri, yardımcı fiilleri, edatları açıklar. Mesleki terimleri açıklar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kesme çiçek ve teknikerlik kavramlarının öğretilmesi | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kesme çiçek kavramlarının öğretilmesi, | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
4 | Kesme çiçek yetiştirilen alanların tanıtımı | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kesme çiçek türlerinin tanıtımı | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
6 | Gül yetiştiriciliği | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
7 | Krizantem yetiştiriciliği | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Ara sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Gerbera yetiştiriciliği | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Bazı bahçe çiçekleri yetiştiriciliği | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
11 | Frezya, glayöl, nergis yetiştiriciliği | Sera çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
12 | Lale, sümbül yetiştiriciliği | Sera çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Zambak, iris, alstromeria yetiştiriciliği | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Gypsophila, solidago yetiştiriciliği | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Şebboy, lisianthus yetiştiriciliği | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarı yıl sonu sınavına hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarı yıl sonu sınavına hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |