SRP259 Topraksız Kültür

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SRP259
Ad Topraksız Kültür
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. EBRU KARNEZ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. EBRU KARNEZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Topraksız tarım şekilleri ve uygulanan tüm kültürel işlemler teorik ve uygulamalı olarak öğretilmektedir

Dersin İçeriği

Topraksız tarım tanımı, topraksız tarıma geçme nedenleri, topraksız tarımın seralarda başlama nedenleri, topraksız tarımın tarihçesi, topraksız tarımın avantaj ve dezavantajları, topraksız tarımda besin eriyikleri, su, makro besin elementleri, kullanılan kimyasal kaynaklar, makro besin element eksiklik ve fazlalık belirtileri, mikro besin elementleri, kullanılan kimyasal kaynaklar, mikro besin element eksiklik ve fazlalık belirtileri, besin eriyiği hazırlanması ile ilgili problemler, besin çözeltilerinde aranan özellikler (pH, toplam tuz konsantrasyonu, sıcaklık, havalandırma), besin çözeltilerinin bitkilere veriliş şekilleri (durgun, fasılalı akış, sürekli akış, püskürtme, damla), besin çözeltisi tankları, hastalık ve zararlı kontrolü,topraksız tarım şekilleri, geçiş kültürleri (saman balyalarında yetiştiricilik, yüzük kültürü), Katı ortam nedir, aranan özellikler, organik ve inorganik ortamlar, katı ortam kültür şekilleri (yatak kültürü, torba-paket ve saksı kültürü), Katı ortam kültür şekilleri (sosis kültürü, kaya yünü kültürü), su kültürleri (durgun su, akan su kültürü), Su kültürleri ( hyponica, aeroponik) anlatılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Öğretim elemanı ders notları

Notlar

Öğretim elemanı ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Topraksız tarımın gelişimi, Topraksız tarımın avantaj ve dezavantajlarını kavrar
ÖÇ02 Topraksız yetiştiricilikte kullanılan bitki besleme elementlerini ve yöntemlerini kavrar
ÖÇ03 Topraksız tarımda kullanılan besin reçetelerini yapar.
ÖÇ04 Topraksız tarım şekillerini kavrar
ÖÇ05 Serada topraksız tarım uygulaması yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Seracılıkta kullanılan örtü malzemelerini, yapı tekniklerini açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkiye ve dünya için küresel ısınmanın önemini, iklim değişikliğinin tarıma etkisini açıklar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Seralarda ve açık havada sebze ve süs bitkileri yetiştirir, bitkilerin bakımını, üretimini, çoğaltılmasını ve hasadını uygun yöntem ve teknikleri kullanarak yapar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal mekanizasyonun bitki yetiştiriciliğindeki önemini ve kullanılan aletlerin özelliklerini açıklar.
PÖÇ05 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bitkiler hakkında web üzerinden kaynak tarar, verilerin bilgisayara girişini, raporlamasını ve sunumunu yapar. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sebze ve süs bitkilerinde bulunan hastalık, zararlı ve yabancı otları tanır, mücadelesinde uygun yöntem ve tekniklerini kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel ekolojik kavramları ve ekolojik faktörleri tanımlar, tarımsal faaliyetlerin ekolojiye ve çevreye olan etkilerini açıklar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Üniversite kampüsünde alanı ile ilgili katılabileceği etkinlikleri listeler, staj yapacağı kurumlar ve bu kurumlara yapacaği başvuruları değerlendirir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitkilerdeki metabolik faaliyetleri, bitki fizyolojisini, bitki sistematiğini açıklar.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak özelliklerini (Katyonların adsorpsiyonu – Anyonların adsorpsiyonu – Toprak Asitliği, toprağın organik maddesi, toprak yapısı, toprak suyu, toprak rengi), toprak oluşunu (Ayrışma ve Parçalanma – Bünye (Tekstür) – Kil Mineralleri), toprak analiz yöntemlerini açıklar.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım ekonomisinin tanımı ve kapsamı ile Türkiye ekonomisinde tarım sektörünün yeri ve önemini açıklar.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitki büyümesi için gerekli olan mikro ve makro besin elementleri, bu elementlerin bitkilerdeki işlevlerini, bitkisel üretimde doğru ve dengeli beslenmenin ve gübrelemenin önemini açıklar, uygun materyal kullanarak üretim yapar. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Topraksız kültür ortamlarını öğrenir ve topraksız tarım yöntemleriyle bitki yetiştiriciliği yapar. 5
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Depolamanın önemini, hasatı yapılan ürünlerin depolanmasındaki gerekli şartları ve bunların arzda kaliteye etkilerini açıklar.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sertifikalı tohum ve hibrit tohum kavramlarını tanımlar, tohumculukta dikkat edilmesi gereken hususları belirtir.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Organik tarımın temel kavramlarını, özelliklerini ve organik sebze yetiştiriciliği yöntemlerini açıklar uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal faaliyetlerde iş güvenliğinin önemini, temel İSG risklerini ve tehlikeleri önleme yöntemlerini açıklar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi hakkında genel bilgi sahibi olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Dil ve dilin önemi, dillerin doğuşu, yayılışı ve yapı bakımından dilleri açıklar.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İngilizce zaman cümleleri, yardımcı fiilleri, edatları açıklar. Mesleki terimleri açıklar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Topraksız tarım tanımı, topraksız tarıma geçme nedenleri, topraksız tarımın seralarda başlama nedenleri İlgili notların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
2 Topraksız tarımın tarihçesi, topraksız tarımın avantaj ve dezavantajları İlgili notların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3 Topraksız tarımda besin eriyikleri, su, makro besin elementleri, kullanılan kimyasal kaynaklar İlgili notların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
4 Makro besin elementi eksiklik ve fazlalık belirtileri, mikro besin elementleri, kullanılan kimyasal kaynaklar İlgili notların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
5 Mikro besin element eksiklik ve fazlalık belirtileri, besin eriyiği hazırlanması ile ilgili problemler İlgili notların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
6 Besin eriyiklerinde aranan özellikler (pH, toplam tuz konsantrasyonu, sıcaklık, havalandırma) İlgili notların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
7 Besin eriyiklerinin hazırlanmasında yapılan hesaplamalar İlgili notların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Ara sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Besin eriyiklerinin bitkilere veriliş şekilleri Sera çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
10 Besin eriyiği tankları, hastalık ve zararlı kontrolü Sera çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
11 Topraksız tarım şekilleri, geçiş kültürleri (saman balyalarında yetiştiricilik, yüzük kültürü) Sera çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
12 Katı ortam nedir, aranan özellikler İlgili notların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Organik ve inorganik ortamlarlar nelerdir İlgili notların okunması, genel tekrar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Katı ort. kült. şekilleri (sosis kültürü, kayayünü kültürü), su kültürleri (durgun su, akan su kültürü) İlgili notların okunması, genel tekrar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
15 Su kültürleri ( hyponica, aeroponik) İlgili notların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl sonu sınavına hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl sonu sınavına hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 85
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,40
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.05.2024 01:38