Genel Bilgi
Kod | MDT133 |
Ad | Tasarım Estetiği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BERRİN AVCILAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BERRİN AVCILAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin estetik kavrama yeteneklerini geliştirerek yaptıkları çalışmalarda estetiği ön plana çıkarabilme becerisini kazandırmak.
Dersin İçeriği
Tasarımda estetiğin önemi üzerinde durulacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İlgili görsel ve yazılı kaynaklar, internet ortamı, görsel sanatlar
Notlar
Enis Batur, Modernizmin Serüveni, Alkım, 2007. Nazan İpşiroğlu – Mazhar İpşiroğlu, Sanatta Devrim, Hayalbaz Kitap, 2009. Norbert Lynton, Modern Sanatın Öykü¨su¨, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1982.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tasarım estetiği, tasarımın ve ergonominin boyutlarının kullanılabilirliği için temel faktör olan, insanlara verilen formalizasyon hakkında bilgi sahibi olmayı sağlayan maddedir. |
ÖÇ02 | Tarihçesinde ideal tasarım anlayışı nedir ve geleceğin ne olması gerektiği sorularına cevap arayabilecektir. |
ÖÇ03 | Sanayi devrimi ile sanat tasarımı arasındaki ilişkiyi açıklar. |
ÖÇ04 | Estetik kavrama yeteneklerini geliştirip yapılan çalışmalarda estetiği ön plana çıkarabilme becerisini kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanında sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgilere sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanı ile ilgili materyaller, yöntem ve teknikler konusunda bilgilere sahip olur. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı alan problemlerini analiz ederek çözümlemesini yapar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı faaliyet ve uygulamalarına yönelik eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahip olur. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği ve sosyal güvenlik konularında haklarını bilir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel sorumluluk alır ve takım çalışmasına yatkın olur. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve yeni teknolojiler konusunda gelişmeleri izleme becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahip, çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme yeteneğine sahip olur. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte ofis yazılımları ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda ürünlerini uygun yöntemlerle tanıtır ve pazarlama stratejilerini belirler. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Koleksiyon için gerekli trend ve pazar araştırmalarını gerçekleştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımların kalıplarını hazırlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımlar için uygun dikim tekniklerini belirleyip uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Moda tasarımı uygulanmasında edindiği bilgileri kullanıp 2 boyutlu yüzeyler ve 3 boyutlu ürünler oluşturma becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluştur ve yeni tasarımlar yaratır. | 4 |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Estetik konularında bilgi ve yeteneği vardır | 5 |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve moda tarihi konularında bilgi sahibidir. | 1 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seçtiği temaya uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elyaf, iplik, dokuma, terbiye, örme ve konfeksiyon üretim süreci hakkında genel bilgi sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tasarım hakkında bilgi verilmesi | Ödev Projesi (Hazırlık ve Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sanat ve tasarım arasındaki ilişki | Sunum (Hazırlık Süresi Dahil) Proje (Hazırlık ve Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Tarihsel olarak Sanat | Sunum (Hazırlık Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Tasarımın tarihsel süreci | Ödev Sunumu (Hazırlık Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
5 | Estetik Kavramlar | Ödev Sunumu (Hazırlık Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Bireysel Çalışma |
6 | Sanat ve endüstri ilişkileri | Ödev Projesi (Hazırlık ve Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Sanayi devrimi ve sanat tasarımı arasındaki ilişki | Ödev Sunumu (Hazırlık Süresi Dahil) Etkinlik (Web Taraması, Kütüphane Çalışması, Gezi, Gözlem, Röportaj vb.) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Estetik değerlendirme arasındaki Sanat ve Tasarım ilişkileri | Ödev Sunumu (Hazırlık Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Makine tasarımı ve sanatı | Ödev Sunumu (Hazırlık Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
11 | 21. yüzyıl sanat ve tasarım estetiği | Ödev Sunumu (Hazırlık Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Tartışma |
12 | Malzemeler ve tasarım estetiği | Rapor (Hazırlık ve Sunum Süresi Dahil) Etkinliği (Web Taraması, Kütüphane Çalışması, Gezi, Gözlem, Röportaj vb.) | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
13 | Deneysel tasarım ve sanat 1 | Ödev Sunumu (Hazırlık Süresi Dahil) Proje (Hazırlık ve Sunum Süresi Dahil) Rapor (Hazırlık ve Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Beyin Fırtınası |
14 | Deneysel tasarım ve sanat 2 | Ödev Sunumu (Hazırlık Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Deneysel tasarım ve sanat 3 | Ödev Sunumu (Hazırlık Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
AKTS | 3 AKTS |