ARK547 Eskiçağ Dillerinin Tarihsel Gelişimi

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ARK547
Ad Eskiçağ Dillerinin Tarihsel Gelişimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. RUKİYE AKDOĞAN


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı Eski Anadolu dilleri ve çivi yazısını öğretmektir.

Dersin İçeriği

Bu derste, eski Anadolu Dillerine genel bir giriş yapıldıktan sonra, Hititlerin kulllanmış olduğu Hititçenin grameri ve çivi yazılı heceleri anlatılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

ÜNAL2007:A.Ünal,HititçeÇokDilliElSözlüğüVol.IA-M,VolIIN-Z,PhilologiaSprachwissenschaftliche Forschungsergebnisse, Band 108.1, 2, Hamburg.

Notlar

ÜNAL 2016: A.Ünal, Hititçe-Türkçe, Türkçe-Hititçe Büyük Sözlük, Hattice, Hurrice, Hiyeroglif Luvicesi, Çivi Yazısı Luvicesi ve Palaca Sözcük Listeleriyle Birlikte; Bilgin Kültür Sanat Yayınları, Ankara.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Eski Anadolu tarihi coğrafyasını açıklar.
ÖÇ02 Eski Anadolu'nun Asur Ticaret Kolonileri Dönemini tanır.
ÖÇ03 Eski Anadolu'da ilk devleti kuran Hititleri izah eder.
ÖÇ04 Eski Anadolu'da ilk devleti kuran Hititler'in kullanmış olduğu yazı çeşidini ve çivi yazısını tanır.
ÖÇ05 Yazının ilk ortaya çıktığı yer Mezopotamya'daki resim yazısının çivi yazısına dönüşmesini ilişkilendirir.
ÖÇ06 Resim yazısından çivi yazısına geçişi yorumlar.
ÖÇ07 Çivi yazısı hecelerini tanır.
ÖÇ08 Hitit çivi yazısını tanımlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Güncel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olabilmek, bilgiyi değerlendirebilmek. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analitik yöntemleri uygulayabilmek
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analiz sonuçlarını bilişim teknolojisi ile açıklayabilmek
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mikroskopik çalışmaları yapabilmek
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası ve farklı alanlardan kişiler ile çalışabilme yetkinliği kazanmak 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojik buluntular ve kazı alanında yer alan Arkeo toprakların oluşumu ve çevre ile ilişkilerinin üzerine tartışmalara katılabilmek ve fikirlerini aktarabilmek 1
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışmaların süreç ve sonuçlarını farklı disiplinlerdeki araştırmacılar ile ulusal ve uluslar arası çalışma ortamlarında yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kazı alanlarından çıkan arkeolojik buluntuların ve toprakların arkeo-çevre özelliklerinin doğa ve fen bilimlerinin yardımı ile arkeometrik ölçümlerini yapabilmek


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Eski Anadolu Dillerine Giriş. Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
2 Eski Anadolu tarihi coğrafyası. Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
3 Yazının ortaya çıkışı. Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
4 Resim yazısından çivi yazısına geçiş. Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
5 Mezopotamya'da resim yazısının kullanımı. Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
6 Sumerlerin kullandığı yazı. Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
7 Asur ticaret kolonileri devri. Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
8 Ara Sınav Kitap ve makale okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Hitiler hakkında bilgi Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
10 Hiti çivi yazısı heceleri Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
11 Hititçe grameri hakkında açıklamalar Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
12 Dillerin gruplandırılması. Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
13 Anadolu'da ele geçen önemli tabletler hakkında bilgi. Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
14 Behistun kaya anıtı. Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
15 Mezopotamya ve Anadolu'daki tabletlerin konuları. Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kitap ve makale okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kitap ve makale okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 22.05.2024 10:42