Genel Bilgi
Kod | RTS217 |
Ad | Televizyonda ve Sinemada Yapım Yönetimi 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Dürdane Merve TARLABÖLEN SOLMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Süleyman Kıvanç TÜRKGELDİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, öğrencileri görsel-işitsel medya yapım sürecinin basamaklarıyla tanıştırarak hareketli görüntü ile ses kaydetmelerini ve dijital kurgunun ilkelerine giriş yapmalarını amaçlar.
Dersin İçeriği
Bu ders, görsel-işitsel medya yapım sürecinin temel basamaklarını, güncel cihaz ve yöntemler kullanılarak teorik ve uygulamalı olarak işlenmesini kapsar. Proje çalışmaları ve öğrencilerin derste aldıkları teorik ve pratik bilgilerin stüdyo ve yazılımlar kullanılarak görsel ürünlere dönüştürülmesi, dersin somut çıktılarını oluşturur.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Film Dilinin Grameri (1-2-3) Daniel Arijon Kısa Film Yapımı (Jim Piper) Abbas Kiyarüstemi İle Sinema Dersleri (Paul Cronin)
Notlar
Ders notları, filmler, kamera arkası görüntüleri, örnek proje dosyaları, senaryo örnekleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; |
ÖÇ02 | Görsel-işitsel kayıt cihazları ve yöntemlerine ilişkin temel bilgilere hakim olacaktır; |
ÖÇ03 | Edindiği bilgileri, çağın güncel teknolojilerini kullanan cihazlarla uygulamaya geçirebilecektir; |
ÖÇ04 | Temel çekim açıları, çerçeveleme, çekim formatları gibi sektöre ait kavramlarla iletişim kurma becerisi kazanacaktır; |
ÖÇ05 | Sektörel ekipmanları doğru, güvenli ve verimli biçimde kullanarak gerekli bakımları gerçekleştirebilecektir; |
ÖÇ06 | Yapım sonrası kurgu işleminin teorik ve uygulamalı aşamalarına hakim olacak, güncel kurgu yazılımlarıyla temel seviyede kurgu yapabilecektir; |
ÖÇ07 | Ürettiği medya ürününün farklı mecralar için farklı format ve boyutlara dönüşümünü sağlayabilecektir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve teknikleriyle diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim alanına dair bilgiye sahiptir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel ve işitsel yayıncılığa ilişkin program yapım ve yönetim ile ilgili bilgiye sahiptir. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sinema, televizyon ve radyo sektöründe kullanılabilecek çeşitli türlerde senaryo yazma, program hazırlama konusunda beceri kazanır. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal bilimlerin farklı alanlarını kendi uzmanlık alanına uyarlayarak araştırma yapar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel ve işitsel alana ilişkin her tür içeriği tasarımdan, kurgu yapım ve yayın aşamasına kadar sonuçlandırma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgileri arasında bağlantı kurar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yayın ve yapım teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hem bireysel hem de takım halinde çalışır. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal sorunları takip ederek mesleki çalışmalarına uyarlar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İletişim teknolojilerini kullanma, değişimleri izleme ve kendini sürekli geliştirme yetkinliği kazanır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinlerarası bakış açısıyla alanındaki uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütebilir. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kazandığı bilimsel formasyonla görsel ve işitsel içerikler üretir. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir filmi, bir senaryoyu ya da bir televizyon programını teknik, estetik ve ideolojik açıdan çözümleyebilir. | 1 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki uygulamalarında etik ilkelere bağlı, önyargılardan uzak, ayrımcılığa karşıdır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, kültürel mirasa sahip çıkar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kalite yönetim süreçleri ve iş sağlığı/güvenliğine uygun olarak stüdyo, set gibi çalışma ortamlarını hazırlar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı; Ders İçeriği; Dersin İşleyişi; Ders Kapsamındaki Yükümlülükler | Ön hazırlık bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Senaryo Yazımı | Okuma, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Çekim Öncesi, Çekim ve Çekim Sonrasının Planlanması, Çekim Takviminin Oluşturulması | Okuma, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Filmin Bütçelenmesi; Film Film Bütçesinin Yönetimi | Okuma, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Film Ekibi ve Temel Ekipmalar: Kameralar; Objektifler ve Diğer Ekipmanlar | Okuma, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Film Dilinin Grameri: Çekim, Plan ve Sekanslar; Çekim Açıları ve Çekim Ölçekleri | Okuma, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Kompozisyon ve Çerçeveleme; Temel Aydınlatma. | Okuma, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ön hazırlık bulunmamaktadır. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Senaryoların Değerlendirilmesi | Okuma, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Uygulama ve Mizansen Sahne Çekimleri I | Okuma, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Uygulama ve Mizansen Sahne Çekimleri II | Okuma, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Çekimlerin Değerlendirilmesi ve Ek Çekimler | Okuma, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Kurgu I: Dijital Video İşleme Aşamaları | Okuma, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Kurgu II: Dijital Kurgu Uygulamaları | Okuma, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Dijital Film Formatları | Okuma, Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları - 1 | Ön hazırlık bulunmamaktadır. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları - 2 | Ön hazırlık bulunmamaktadır. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 170 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,80 | ||
AKTS | 7 AKTS |