Genel Bilgi
Kod | AIS228 |
Ad | Ekosinema ve Ekoeleştiri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Özge Nilay ERBALABAN GÜRBÜZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı ekosinema kuramları ve ekoeleştiri hakkında temel bilgileri edindirmektir. Sürdürülebilir film yapımı ve ekosinema hakkında kuramsal bilgi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Ekoloji ve temel terimler, Greenwashing, Derin ekoloji, Ekofeminizm, ekosinema ve türler, ekoetik, ekoeleştiri, çevre filmleri mi ekosinema mı?
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Greg Garrard, Ekoeleştiri Ekoloji ve Çevre Üzerine Kültürel Tartışmalar. Kollektif Kitap. Toward an Eco-Cinema Scottt Macdonald Interdisciplinary Studies in Literature and Environment, Vol. 11, No. 2 (Summer 2004), pp. 107-132 (26
Notlar
Filmler: Uygunsuz Gerçek (Davis Gogenheim, 2006).Rust, Monani, and Cubitt, “Introduction,” Ecocinema Theory and Practice, 1-13. S.Macdonald, Toward an EcoCinema. A.E.Bülbül, Bak Yeşil Yeşil: Ekosinema Kuramı Üzerine. Willoquet-Maricondi, “Introduction,” Framing the World, 1-25.G. Greg Garrard, Ekoeleştiri Ekoloji ve Çevre Üzerine Kültürel Tartışmalar. Giriş. Erbalaban, Gürbüz. Ekoeleştirel Bir Perspektiften Yönetmenin İnsan Dışı Doğayla İlişkisi. Sinefilozofi, , cilt.1, sa.1, ss.148-163, 2020. Erbalaban, Gürbüz. Belgeseller Eleştirel/Hayvan Çalışmaları için Ne Söyler? Proje Nim Belgeselinde İktidar Çözümlemeleri. İLEF, cilt.10, sa.1, ss.221-252, 2023. Aptallık Çağı ( Franny Armstrong, 2009). Yuva (Emre Yeksan, 2020). Don't Look Up (Adama Mckay, 2021). Maymunlar Cehennem, (Franklin J. Schaffner, 1968). Earthlings (Shaun Manson, 2005). Bedenler: Maddenin Canlılığı. Başak Ağın. Posthüman Bedenler: Maddenin Canlılığı. https://www.youtube.com/watch?v=_kSq8Jo6I2c .Tufandan Önce (Fisher Stevens, 2016).
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ekosinemanın tarihsel gelişimini anlatır |
ÖÇ02 | Ekoeleştirinin tarihsel gelişimini açıklar |
ÖÇ03 | Ekoloji kuramlarını ayırd eder |
ÖÇ04 | Film çözümlemede ekolojik kuramları kullanır |
ÖÇ05 | Temel ekolojik terimleri açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve teknikleriyle diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim alanına dair bilgiye sahiptir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel ve işitsel yayıncılığa ilişkin program yapım ve yönetim ile ilgili bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sinema, televizyon ve radyo sektöründe kullanılabilecek çeşitli türlerde senaryo yazma, program hazırlama konusunda beceri kazanır. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal bilimlerin farklı alanlarını kendi uzmanlık alanına uyarlayarak araştırma yapar. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel ve işitsel alana ilişkin her tür içeriği tasarımdan, kurgu yapım ve yayın aşamasına kadar sonuçlandırma becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgileri arasında bağlantı kurar. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yayın ve yapım teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hem bireysel hem de takım halinde çalışır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal sorunları takip ederek mesleki çalışmalarına uyarlar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İletişim teknolojilerini kullanma, değişimleri izleme ve kendini sürekli geliştirme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinlerarası bakış açısıyla alanındaki uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütebilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kazandığı bilimsel formasyonla görsel ve işitsel içerikler üretir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir filmi, bir senaryoyu ya da bir televizyon programını teknik, estetik ve ideolojik açıdan çözümleyebilir. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki uygulamalarında etik ilkelere bağlı, önyargılardan uzak, ayrımcılığa karşıdır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, kültürel mirasa sahip çıkar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kalite yönetim süreçleri ve iş sağlığı/güvenliğine uygun olarak stüdyo, set gibi çalışma ortamlarını hazırlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş. Dersin amacı, öğrenim çıktıları, kaynaklar, haftalık ders işleyişi. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Temel Ekolojik Terimler. | Okuma: Öğretim elemanı çalışma notları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kirlilik. Fziksel, Kimyasal, Biyolojik Kirlilik. Modern Çevreci Hareketler. Örnek belgesel A Plastic Ocean. | Greg Garrard, Ekoeleştiri Ekoloji ve Çevre Üzerine Kültürel Tartışmalar. Kolektif Kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
4 | Ekolojik Yaklaşımlar 1. Bolluk | Greg Garrard, Ekoeleştiri Ekoloji ve Çevre Üzerine Kültürel Tartışmalar. Kolektif Kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Ekolojik Yaklaşımlar 2:Çevrecilik | Greg Garrard, Ekoeleştiri Ekoloji ve Çevre Üzerine Kültürel Tartışmalar. Kolektif Kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması |
6 | Ekolojik Yaklaşımlar 2: Ekofeminizm | Greg Garrard, Ekoeleştiri Ekoloji ve Çevre Üzerine Kültürel Tartışmalar. Kolektif Kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması |
7 | Ekolojik Yaklaşımlar 3: Toplumsal Ekoloji. | Greg Garrard, Ekoeleştiri Ekoloji ve Çevre Üzerine Kültürel Tartışmalar. Kolektif Kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
9 | Ekolojik Yaklaşımlar 4: Derin Ekoloji | Greg Garrard, Ekoeleştiri Ekoloji ve Çevre Üzerine Kültürel Tartışmalar. Kolektif Kitap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması |
10 | Ekolojik Film Yapımı. Üretimin Tüm Aşamalarında Sürdrülebilirlik Uygulamaları | Reading: Öğretim elemanı çalışma notları. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Ekosinema Tarihi, Tanımlar. Özellikler | Öğretim Elemanı Notları. Toward an Eco-Cinema SCOTT MACDONALD Interdisciplinary Studies in Literature and Environment, Vol. 11, No. 2 (Summer 2004), pp. 107-132 (26) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
12 | Katılımcı ekoeleştiri: Örnek film: Earthlings (Shaun Manson, 2005) | Earthlings (Shaun Manson, 2005) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
13 | Katılımcı ekoeleştiri: Örnek film: Tufandan Önce (Fisher Stevens, 2016). | Tufandan Önce (Fisher Stevens, 2016). | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
14 | Katılımcı ekoeleştiri: Örnek film: Prenses Mononoke (Hayao Miyazaki, 1997) | Prenses Mononoke (Hayao Miyazaki, 1997) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
15 | Ders Tekrarları | Lecture Repetitions | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |