AIS228 Ekosinema ve Ekoeleştiri

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AIS228
Ad Ekosinema ve Ekoeleştiri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Özge Nilay ERBALABAN GÜRBÜZ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi Özge Nilay ERBALABAN GÜRBÜZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı ekosinema kuramları ve ekoeleştiri hakkında temel bilgileri edindirmektir. Sürdürülebilir film yapımı ve ekosinema hakkında kuramsal bilgi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Ekoloji ve temel terimler, Greenwashing, Derin ekoloji, Ekofeminizm, ekosinema ve türler, ekoetik, ekoeleştiri, çevre filmleri mi ekosinema mı?

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Greg Garrard, Ekoeleştiri Ekoloji ve Çevre Üzerine Kültürel Tartışmalar. Kollektif Kitap. Toward an Eco-Cinema Scottt Macdonald Interdisciplinary Studies in Literature and Environment, Vol. 11, No. 2 (Summer 2004), pp. 107-132 (26

Notlar

Filmler: Uygunsuz Gerçek (Davis Gogenheim, 2006).Rust, Monani, and Cubitt, “Introduction,” Ecocinema Theory and Practice, 1-13. S.Macdonald, Toward an EcoCinema. A.E.Bülbül, Bak Yeşil Yeşil: Ekosinema Kuramı Üzerine. Willoquet-Maricondi, “Introduction,” Framing the World, 1-25.G. Greg Garrard, Ekoeleştiri Ekoloji ve Çevre Üzerine Kültürel Tartışmalar. Giriş. Erbalaban, Gürbüz. Ekoeleştirel Bir Perspektiften Yönetmenin İnsan Dışı Doğayla İlişkisi. Sinefilozofi, , cilt.1, sa.1, ss.148-163, 2020. Erbalaban, Gürbüz. Belgeseller Eleştirel/Hayvan Çalışmaları için Ne Söyler? Proje Nim Belgeselinde İktidar Çözümlemeleri. İLEF, cilt.10, sa.1, ss.221-252, 2023. Aptallık Çağı ( Franny Armstrong, 2009). Yuva (Emre Yeksan, 2020). Don't Look Up (Adama Mckay, 2021). Maymunlar Cehennem, (Franklin J. Schaffner, 1968). Earthlings (Shaun Manson, 2005). Bedenler: Maddenin Canlılığı. Başak Ağın. Posthüman Bedenler: Maddenin Canlılığı. https://www.youtube.com/watch?v=_kSq8Jo6I2c .Tufandan Önce (Fisher Stevens, 2016).


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ekosinemanın tarihsel gelişimini anlatır
ÖÇ02 Ekoeleştirinin tarihsel gelişimini ifade eder.
ÖÇ03 Ekoloji kuramlarını ayırd eder
ÖÇ04 Film çözümlemede ekolojik kuramları kullanır
ÖÇ05 Temel ekolojik terimleri açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve teknikleriyle diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim alanına dair bilgiye sahiptir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel ve işitsel yayıncılığa ilişkin program yapım ve yönetim ile ilgili bilgiye sahiptir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sinema, televizyon ve radyo sektöründe kullanılabilecek çeşitli türlerde senaryo yazma, program hazırlama konusunda beceri kazanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal bilimlerin farklı alanlarını kendi uzmanlık alanına uyarlayarak araştırma yapar. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel ve işitsel alana ilişkin her tür içeriği tasarımdan, kurgu yapım ve yayın aşamasına kadar sonuçlandırma becerisi kazanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgileri arasında bağlantı kurar. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yayın ve yapım teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanında hem bireysel hem de takım halinde çalışır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal sorunları takip ederek mesleki çalışmalarına uyarlar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İletişim teknolojilerini kullanma, değişimleri izleme ve kendini sürekli geliştirme yetkinliği kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Disiplinlerarası bakış açısıyla alanındaki uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütebilir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kazandığı bilimsel formasyonla görsel ve işitsel içerikler üretir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir filmi, bir senaryoyu ya da bir televizyon programını teknik, estetik ve ideolojik açıdan çözümleyebilir. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki uygulamalarında etik ilkelere bağlı, önyargılardan uzak, ayrımcılığa karşıdır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, kültürel mirasa sahip çıkar.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kalite yönetim süreçleri ve iş sağlığı/güvenliğine uygun olarak stüdyo, set gibi çalışma ortamlarını hazırlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse Giriş. Dersin amacı, öğrenim çıktıları, kaynaklar, haftalık ders işleyişi. Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Temel Ekolojik Terimler. Okuma: Öğretim elemanı çalışma notları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Kirlilik. Fziksel, Kimyasal, Biyolojik Kirlilik. Modern Çevreci Hareketler. Örnek belgesel A Plastic Ocean. Greg Garrard, Ekoeleştiri Ekoloji ve Çevre Üzerine Kültürel Tartışmalar. Kolektif Kitap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
4 Ekolojik Yaklaşımlar 1. Bolluk Greg Garrard, Ekoeleştiri Ekoloji ve Çevre Üzerine Kültürel Tartışmalar. Kolektif Kitap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Ekolojik Yaklaşımlar 2:Çevrecilik Greg Garrard, Ekoeleştiri Ekoloji ve Çevre Üzerine Kültürel Tartışmalar. Kolektif Kitap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması
6 Ekolojik Yaklaşımlar 2: Ekofeminizm Greg Garrard, Ekoeleştiri Ekoloji ve Çevre Üzerine Kültürel Tartışmalar. Kolektif Kitap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması
7 Ekolojik Yaklaşımlar 3: Toplumsal Ekoloji. Greg Garrard, Ekoeleştiri Ekoloji ve Çevre Üzerine Kültürel Tartışmalar. Kolektif Kitap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Ekolojik Yaklaşımlar 4: Derin Ekoloji Greg Garrard, Ekoeleştiri Ekoloji ve Çevre Üzerine Kültürel Tartışmalar. Kolektif Kitap Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması
10 Ekolojik Film Yapımı. Üretimin Tüm Aşamalarında Sürdrülebilirlik Uygulamaları Reading: Öğretim elemanı çalışma notları. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 Ekosinema Tarihi, Tanımlar. Özellikler Öğretim Elemanı Notları. Toward an Eco-Cinema SCOTT MACDONALD Interdisciplinary Studies in Literature and Environment, Vol. 11, No. 2 (Summer 2004), pp. 107-132 (26) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
12 Katılımcı ekoeleştiri: Örnek film: Earthlings (Shaun Manson, 2005) Earthlings (Shaun Manson, 2005) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
13 Katılımcı ekoeleştiri: Örnek film: Tufandan Önce (Fisher Stevens, 2016). Tufandan Önce (Fisher Stevens, 2016). Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
14 Katılımcı ekoeleştiri: Örnek film: Prenses Mononoke (Hayao Miyazaki, 1997) Prenses Mononoke (Hayao Miyazaki, 1997) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
15 Ders Tekrarları Lecture Repetitions Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 18 18
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 26.11.2024 11:12