Genel Bilgi
Kod | AIS226 |
Ad | Masaüstü Yayıncılık |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Serkan BULUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Temel dijital yayıncılık ilkelerini anlama ve bir online ortamda uygulayabilme becerisi kazandırmak. Dijital yayıncılıkta yayına yönelik hedef kitlenin beklentilerini ve özelliklerini belirlemek.
Dersin İçeriği
Temel dijital yayıncılık yöntemlerinin öğretilmesi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Hall, F. (2014). Dijital yayıncılık. Profil Yayıncılık, Çeviri: Türkan Çolak, İstanbul. Yüksel, O. (2014). İnternet gazeteciliği ve blog yazarlığı. Sinemis. Handley, A., & Chapman, C. C. (2019). Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, Çev. Zeynep Kökkaya, İstanbul: Mediacat Kitapları. Dijital Fark Gündelik Hayatta Dijitalleşme ve Medya Etkileri Kuramı
Notlar
Gümüş, S., Erdoğdu, E., & Bozkurt, A. (2017). Dijital yayıncılık ve dijital yayıncılık araçları. In Web Yayıncılığı (pp. 96-125). Anadolu Üniversitesi. Online kaynaklar ve ders ile ilgili videolar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dijital yayıncılıkta temel platformları açıklar |
ÖÇ02 | Dijital yayıncılık alanında temel kavramları açıklar |
ÖÇ03 | Dijital bir metni uygun dijital ortamlar için tekrar tasarlar |
ÖÇ04 | İçerik yönetim sistemlerini açıklar |
ÖÇ05 | Dijital içerik analiz yöntemlerinin temel araçlarını açıklar |
ÖÇ06 | Geleneksel ve dijital medya ortamlarının temel farklarını kendi ifadeleri ile açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve teknikleriyle diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim alanına dair bilgiye sahiptir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel ve işitsel yayıncılığa ilişkin program yapım ve yönetim ile ilgili bilgiye sahiptir. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sinema, televizyon ve radyo sektöründe kullanılabilecek çeşitli türlerde senaryo yazma, program hazırlama konusunda beceri kazanır. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal bilimlerin farklı alanlarını kendi uzmanlık alanına uyarlayarak araştırma yapar. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel ve işitsel alana ilişkin her tür içeriği tasarımdan, kurgu yapım ve yayın aşamasına kadar sonuçlandırma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgileri arasında bağlantı kurar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yayın ve yapım teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hem bireysel hem de takım halinde çalışır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal sorunları takip ederek mesleki çalışmalarına uyarlar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İletişim teknolojilerini kullanma, değişimleri izleme ve kendini sürekli geliştirme yetkinliği kazanır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinlerarası bakış açısıyla alanındaki uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütebilir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kazandığı bilimsel formasyonla görsel ve işitsel içerikler üretir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir filmi, bir senaryoyu ya da bir televizyon programını teknik, estetik ve ideolojik açıdan çözümleyebilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki uygulamalarında etik ilkelere bağlı, önyargılardan uzak, ayrımcılığa karşıdır. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, kültürel mirasa sahip çıkar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kalite yönetim süreçleri ve iş sağlığı/güvenliğine uygun olarak stüdyo, set gibi çalışma ortamlarını hazırlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı; dersin müfredat içindeki önemi ve diğer dersler ile etkileşiminin vurgulanması, dijital medyaya genel bir giriş. | Dersle ilgili materyal hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Geleneksel ve Dijital Medya Ortamları | Dersle ilgili materyallerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Dijital Yayıncılıkta Kavramlar ve Kuramlar | Araştırma, inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Medyada İçerik Üretimi ve Tüketimi | Araştırma, inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | İçerik Türleri, Yönetim Sistemleri ve Örnekleri | Araştırma, okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Blog Kurulumu ve Word Press Örneği 1 | Araştırma, okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Blog Kurulumu ve Word Press Örneği 2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Uygulama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Arama Motoru Optimizasyonu 1 (SEO) | Araştırma, inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) 2 | Araştırma, inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Google AdSense ve Google Analytics | Araştırma, inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Öğrenci projelerinin sunumu ve değerlendirmesi 1 | Araştırma, inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Öğrenci projelerinin sunumu ve değerlendirmesi 2 | Araştırma, inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Öğrenci projelerinin sunumu ve değerlendirmesi 3 | Araştırma, inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Öğrenci projelerinin sunumu ve değerlendirmesi 4 | Araştırma, inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
AKTS | 5 AKTS |