Genel Bilgi
Kod | BMM030 |
Ad | Biyomedikal Mühendisliğinde Güvenlik ve Risk Yönetimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA GÜVEN |
Dersin Amacı / Hedefi
Medikal amaçlı kullanılan elektrikli veya elektrikli olmayan tıbbi cihaz ve laboratuar sistemlerini öğrenir..
Dersin İçeriği
Tıbbi cihazlar ile ilgili biyomedikal mühendislerinin karşılaşabileceği risklerini tanıma ve gerekli önlemleri alma konusunun incelenmesi. Temel risk yönetimi. Çalışma ortamlarındaki sağlık ile ilgili riskler ile ilgili ileri konular. Hastane ortamlarında elektrik akımları, manyetik alanlar, gaz, sıvı ve katı kimyasal maddeler, ilaçlar ile ilgili seçme konular. Sağlık ve risk yönetiminde seçme konular.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Ders notu
Notlar
Ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyomedikal Mühendisliğinde karşılaşılan riskler hakkında temel bilgi verir. |
ÖÇ02 | Biyomedikal Mühendisliğinde karşılaşılan riskleri tanımlar. |
ÖÇ03 | Biyomedikal Mühendisliğinde karşılaşılan riskleri yönetmeyi açıklar |
ÖÇ04 | Biyomedikal Mühendisliğinde güvenli çalışma ilkelerini tanımlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözüme ulaştırabilme. | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme, deney tasarlama, yapma ve sonuçları yorumlayabilme | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını geliştirme | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ile birlikte bilimsel çalışmalar yapma. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Medikal cihazlara giriş | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Teşhis amaçlı elektrikli tıbbi cihazlar-1 | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Teşhis amaçlı elektrikli tıbbi cihazlar-2 | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Teşhis amaçlı elektrikli tıbbi cihazlar-3 | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Tedavi amaçlı elektrikli tıbbi cihazlar-1 | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Tedavi amaçlı elektrikli tıbbi cihazlar-2 | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Tedavi amaçlı elektrikli tıbbi cihazlar-3 | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders kaynaklarından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Anestezi ve reanimasyon cihazları | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Cerrahi cihazlar | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Dolaşım sistemi cihazları | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | İlkyardım cihazları | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Rehabilitasyon ve fizik tedavi cihazları | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Tıbbi cihazlarda güvenlik-1 | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Tıbbi cihazlarda güvenlik-2 | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |