Genel Bilgi
Kod | BMM018 |
Ad | Yumuşak Doku Biyomekaniği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA KEREM ÜN |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciye yumuşak doku biyomekaniği konusunda genel bilgileri ve araştırma yapabilecek arka planı sağlamak
Dersin İçeriği
Yumuşak dokuların vücut içi mekanik özellikleri ve bu özelliklerin işlevi ile bağlantısı
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Öğretim üyesi tarafından belirlenen makaleler
Notlar
Yoktur.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kasın sabit uzunluk ve sabit kuvvet altındaki davranışını açıklar. |
ÖÇ02 | Beynin mekanik özelliklerini açıklar. |
ÖÇ03 | Eklem kıkırdağının mekanik özelliklerini, bunların anizotropisini ve dokunun in vivo işlevi açısından önemini açıklar. |
ÖÇ04 | Yumuşak dokuları modellemekte kullanılan iki fazlı teoriyi açıklar. |
ÖÇ05 | Yumuşak doku biyomekaniği çalışmalarında sonlu elemenalar yönteminin nasıl kullanıldığını tarif eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözüme ulaştırabilme. | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme, deney tasarlama, yapma ve sonuçları yorumlayabilme | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını geliştirme | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ile birlikte bilimsel çalışmalar yapma. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İlgili makalenin sınıfta tartışılması - 1 | Makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | İlgili makalenin sınıfta tartışılması - 2 | Makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | İlgili makalenin sınıfta tartışılması - 3 | Makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | İlgili makalenin sınıfta tartışılması - 4 | Makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | İlgili makalenin sınıfta tartışılması - 5 | Makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | İlgili makalenin sınıfta tartışılması - 6 | Makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | İlgili makalenin sınıfta tartışılması - 7 | Makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Okunan makalelerin tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İlgili makalenin sınıfta tartışılması - 8 | Makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | İlgili makalenin sınıfta tartışılması - 9 | Makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | İlgili makalenin sınıfta tartışılması - 10 | Makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | İlgili makalenin sınıfta tartışılması - 11 | Makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | İlgili makalenin sınıfta tartışılması - 12 | Makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | İlgili makalenin sınıfta tartışılması - 13 | Makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | İlgili makalenin sınıfta tartışılması - 14 | Makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okunan makalelerin tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okunan makalelerin tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,72 | ||
AKTS | 6 AKTS |