Genel Bilgi
Kod | BMM011 |
Ad | Biyomekatronik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi CABBAR VEYSEL BAYSAL |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin ana amacı, insan hareket uzuvlarıyla birlikte uyumlu çalışabilen mekatronik sistemlerin modellenmesini, analiz yöntemlerinin incelenmesini ve temel tasarım kriterlerini öğretmektir.
Dersin İçeriği
Biyo-mekatroniğe giriş. Mekatronik sistemlerin bileşenleri ve modelleri. Mekatronik yapılarda kinematik ve dinamik analiz yöntemleri. İnsan neuro muskular sistemi. Kinesiolojik modelleme ve analiz yöntemleri. Hareket ve kuvvet kontrol metotları. Akıllı kontrol tekniklerinin biyomekatronik yapılara uygulanması.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Ozkaya N. and Leger D, Fundamentals of Biomechanics, 4ed. Springer, 2017. Arthur E. Chapman, Biomechanical analysis of fundamental human movements , 2007.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mekatronik sistemleri ve bileşenlerini öğrenme ve tasarımda kullanabilme |
ÖÇ02 | Kinesiyolojik yaklaşımları mekatronik sistemlerin tasarımında kullanabilmek |
ÖÇ03 | İnsan hareket uzuvları ile bağlantılı mekatronik yapıların kinematik ve dinamik analizlerini gerçekleştirebilme |
ÖÇ04 | Tedavi ve rehabilitasyon amaçlı akıllı mekatronik cihazları analiz edebilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözüme ulaştırabilme. | 3 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme, deney tasarlama, yapma ve sonuçları yorumlayabilme | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını geliştirme | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ile birlikte bilimsel çalışmalar yapma. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyo-mekatroniğe giriş. | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Mekatronik sistemlerin bileşenleri ve modelleri | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kinematik hareket analiz yöntemleri. | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Dinamik hareket analiz yöntemleri. | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kinesiolojik yaklaşımlar ve modeller | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kinesiolojik analiz yöntemleri. | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kas iskelet sistemlerinin modelleri. | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders materyali ile kişisel çalışma ve problem çözme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Neuro-muskular sistemlerin modelleri. | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Mekatronik sistemlerde hareket kontrol metotları. | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Mekatronik sistemlerde kuvvet kontrol metotları. | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Akıllı kontrol tekniklerinin biyomekatronik yapılara uygulanması.-1 | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Akıllı kontrol tekniklerinin biyomekatronik yapılara uygulanması.-2 | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Rehabilitasyon amaçlı biyomekatronik cihazlar-1 | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Rehabilitasyon amaçlı biyomekatronik cihazlar-2 | Ders materyali ile kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders materyali ile kişisel çalışma ve problem çözme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders materyali ile kişisel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |