Genel Bilgi
Kod | BMM010 |
Ad | Biyo-mikroakışkan Cihaz Teknolojileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÇETİN CANPOLAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Mikroakiskan sistemlerin üretim yöntemlerinin öğretilmesi. Mikron ölçeğinde boyut analizinin yapılması.Mikro akışkan sistemleri için sıklıkla kullanılan malzeme bilgisinin oluşturulması. Fotolitrografi tekniğinin teorik olarak öğretilmesi. Katılaşma süreci ve sonuçlarının anlatılması. Ekleme ve çıkarma proseslerinin öğretilmesi.
Dersin İçeriği
Mikro imalat teknikleri, Mikro desenleme yöntemleri, Hücre temelli akışkan sistemleri ve Hücre biyolojisi için BiyoMEMS sistemleri, Giyilebilir mikro cihazlar.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Tuhin S. Santra, Microfluidics and Bio-MEMS: Devices and Applications, Jenny Stanford Publishing;ISBN-13 : 978-9814800853
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci mikroakışkan sistemlerini tanımlar. |
ÖÇ02 | Öğrencinin mikroakışkan cihazlarda kullanılan malzemelerin ortak özelliklerini listeler. |
ÖÇ03 | Öğrenci biyo-mikroakışkan sistemlerin çalışma prensiplerini açıklar. |
ÖÇ04 | Öğrenci mikroakışkan sistemlerin biyomedikal uygulamalarını listeler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözüme ulaştırabilme. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme, deney tasarlama, yapma ve sonuçları yorumlayabilme | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını geliştirme | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ile birlikte bilimsel çalışmalar yapma. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mikro imalat tekniklerine genel bakış-1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Mikro imalat tekniklerine genel bakış-2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Mikro imalat tekniklerine genel bakış-3 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Mikro desenleme yöntemleri-1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Mikro desenleme yöntemleri-2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Mikro desenleme yöntemleri-3 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Mikro desenleme yöntemleri-4 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ders kaynaklarını okuma, Alıştırma çözümleri için kişisel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Hücre temelli akışkan sistemleri | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Hücre biyolojisi için BiyoMEMS-1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Hücre biyolojisi için BiyoMEMS-2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Hücre biyolojisi için BiyoMEMS-3 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | İmplante edilebilir mikro aletler-1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | İmplante edilebilir mikro aletler-2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Giyilebilir mikro aletler | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarını okuma, Alıştırma çözümleri için kişisel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarını okuma, Alıştırma çözümleri için kişisel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |