Genel Bilgi
Kod | BMM009 |
Ad | Mikroakışkanlar Mekaniği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÇETİN CANPOLAT |
Dersin Amacı / Hedefi
Mikroakiskan sistemlerin üretim yöntemleri için yöntemlerin öğrenilmesi. Mikron ölçeğinde boyut analizinin anlaşılması. Mikro ölçekte harekete sebep olan kuvvetler. Yüzey etkilerinin, ıslanabilmenin ve kılcallığın önemininin kavrayabilme. Karıştırma, pompalama, ayrıştırma ve tuzaklama gibi mikron ölçekli uygulamaların üzerindeki elektrokinetik etkiler. Biyokimyasal türlerinin taşınması için bazı metodlar.
Dersin İçeriği
1. Giriş ve Temel Kavramlar 2. Mikroakışkan sistemleri için imalat teknikleri 3. İlgili Denklemler 4. Sıvı Akışları 5. Elektrokinetik Etkiler 6. Yüzey Gerilimi, Islanabilirlik, Kılcallık 7. Mikroakiskan sistemlere Elektrokinetik Uygulamaları 8. Biyokimyasal Türlerin Taşınımı
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Nam-Trung Nguyen , Steven T. Wereley, Fundamentals and Applications of Microfluidics, Third Edition (Integrated Microsystems), Artech House Publishers, 2018.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci mikroakışkanlar mekaniği temelleri ve biyomedikal uygulamaları konularında bilgiler edinir. |
ÖÇ02 | Öğrenci akışkan problemleri için gerekli denklemleri öğrenir ve çözüm yöntemlerini kavrar. |
ÖÇ03 | Öğrenci akışkan içerisindeki türlerin taşınımı hakkında bilgiler edinir. |
ÖÇ04 | Öğrenci mikroakışkan sistemlerin üretimleri konusunda bilgiler edinir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözüme ulaştırabilme. | 4 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme, deney tasarlama, yapma ve sonuçları yorumlayabilme | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını geliştirme | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ile birlikte bilimsel çalışmalar yapma. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Temel Kavramlar | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Mikroakışkan sistemleri için imalat teknikleri-1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Mikroakışkan sistemleri için imalat teknikleri-2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Mikroakışkan sistemleri için imalat teknikleri-3 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İlgili Denklemler-1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | İlgili Denklemler-2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders kaynaklarını okuma, Alıştırma çözümleri için kişisel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sıvı Akışları-1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Sıvı Akışları-2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Elektrokinetik Etkiler-1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Yüzey Gerilimi | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kılcallık | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Biyokimyasal Türlerin Taşınımı | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Mikroakiskan sistemlere Elektrokinetik Uygulamaları | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Ders kaynaklarını okuma, Alıştırma çözümleri için kişisel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Ders kaynaklarını okuma, Alıştırma çözümleri için kişisel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |