BMM002 Biyoelektrik ve Biyosinyaller

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BMM002
Ad Biyoelektrik ve Biyosinyaller
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUSTAFA GÜVEN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Biyoelektrik ve biyolojik sinyalleri öğrenmek ve bu sinyallerin kazanılması, kaydedilmesi ve işlenerek sağlık alanında kullanılması konusunda bilgi sahibi olur.

Dersin İçeriği

Canlı organizmalarda biyoelektrik olaylar. Biyolojik sistemlerde iyonik akımlar ve iyon kanalları, hücre membranı ve parçacık taşınımı. Uyarılabilir hücrelerde dinlenim ve aksiyon potansiyeli. Aksiyon potansiyelinin biyolojik sistemlerdeki rolü. Biyopotansiyelleri ölçen analog ve dijital sistemlerin temel yapısı. Biyopotansiyelleri değerlendirme yöntemleri. Sık kullanılan biyopotansiyeller: Elektrokardiyogram, Elektroensefalogram, Elektromyogram, uyarılmış potansiyeller ve diğerleri.

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

"J.D. Enderle, S.M. Blanchard, J.D.Bronzino, “Introduction to Biomedical Engineering”, Wiley, 2008. " J. Aston, “Principles of Biomedical Instrumentation and Measurement”, Merrill Publishing Company, 1990. J.G. Webster, “Medical Instrumentation Application and Design”, John Wiley Sons, 2010

Notlar

Ders notu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Biyoelektrik ve Biyosinyal kavramını bilir.
ÖÇ02 2-İnsan vücudundaki biyosinyal kaynaklarını bilir.
ÖÇ03 3-Elektriksel veya elektriksel olmayan sinyalleri kazanma yöntemlerini bilir.
ÖÇ04 4-Biyolojik sinyallerin nasıl işlendiği ve anlamlandırıldığını bilir.
ÖÇ05 5-Sağlık alanında kullanılan biyosinyal işleme cihazlarını tanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözüme ulaştırabilme. 5
PÖÇ02 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme. 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Verileri çözümleme, deney tasarlama, yapma ve sonuçları yorumlayabilme 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını geliştirme 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ile birlikte bilimsel çalışmalar yapma.
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hücre fizyolojisi Ders kaynaklarından okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Hücre membranında tanecik taşınımı Ders kaynaklarından okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Hücre potansiyelinin oluşumu Ders kaynaklarından okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Sinir ve kasta hücre potansiyeli Ders kaynaklarından okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Sinirde aksiyon potansiyeli Ders kaynaklarından okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Nöron, kas ve sinaptik iletim Ders kaynaklarından okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Bileşik aksiyon potansiyelleri ve biyosinyaller Ders kaynaklarından okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Ders kaynaklarından çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Biyosinyallerin ölçülme yöntemleri Ders kaynaklarından okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Hacim iletkeni ve biyosinyaller Ders kaynaklarından okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 hastanede kullanılan biyosinyal kayıt cihazları ve özellikleri Ders kaynaklarından okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Biyosinyallerin analizinde temel yöntemler Ders kaynaklarından okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Elektromyografi-hastane uygulamaları Ders kaynaklarından okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Elektrokardiyografi-hastane uygulamaları Ders kaynaklarından okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Elektroensefalografi-hastane uygulamaları Ders kaynaklarından okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kaynaklarından çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kaynaklarından çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.05.2024 12:33