Genel Bilgi
Kod | BMM001 |
Ad | Biyomedikal Mühendisler için Anatomi ve Fizyoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA GÜVEN |
Dersin Amacı / Hedefi
İnsan anatomisi ve fizyolojisi hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olmak.
Dersin İçeriği
Vücudun organizasyonu, Temel kimyasal bilgiler Hücreler, Doku ve membranlar, Deri,İskelet sistemi, Kas sistemi, Sinir sistemi, Duyular, Hormonal sistem, Kan, kalp ve damar sistemi Lenf ve immün sistem, Solunum sistemi Üriner ve üreme sistemi ,İnsan gelişimi ve genetik
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
"Valerie Scanlon, Tina Sanders, “Essentials of anatomy and physiology”, 5.edition, 2007.
Notlar
Ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İnsan anatomisi ve fizyolojisi hakkında temel bilgi verir. |
ÖÇ02 | İnsan vucudundaki sistemleri tanımlar |
ÖÇ03 | Temel fizyolojik terimleri tanımlar. |
ÖÇ04 | Temel anatomik terimleri açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözüme ulaştırabilme. | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme, deney tasarlama, yapma ve sonuçları yorumlayabilme | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını geliştirme | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ile birlikte bilimsel çalışmalar yapma. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Vücudun organizasyonu | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Temel kimyasal bilgiler | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Hücreler | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Doku ve membranlar | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Deri | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İskelet sistemi | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kas sistemi | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders kaynaklarından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sinir sistemi | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Duyular | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Hormonal sistem | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kan, kalp ve damar sistemi | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Lenf ve immün sistem | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Solunum sistemi | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Üriner ve üreme sistemi | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |