Genel Bilgi
Kod | BMM0075 |
Ad | Lab On A Chip Sistemleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUTLU AVCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUTLU AVCI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Lab on a chip sistemlerinin kavranması ve elektronik kısımların tasarım yöntemlerinin öğrenilmesi.
Dersin İçeriği
CMOS elektronik devre içeren Lab on a chip biyolojik ve kimyasal analiz sistemleri.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Yehya H. Ghallab, Wael Badawy, Lab-on-a-Chip: Techniques, Circuits, and Biomedical Applications, ARTECH HOUSE Press, 2010, ISBN 13: 978-1-59693-418-4.
Notlar
Ebrahim Ghafar-Zadeh, Mohamad Sawan, CMOS Capacitive Sensors for Lab-on-Chip Applications, Springer 2010, SBN 978-90-481-3726-8 e-ISBN 978-90-481-3727-5.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Lab-on-a-chip sistemlerinin kullanım alanlarını ifade eder. |
ÖÇ02 | Lab-on-a-chip sistemlerini bilir. |
ÖÇ03 | Lab-on-a-chip CMOS devre entegrasyonunu tasarlar. |
ÖÇ04 | Mikroorganizmaların ayırt edilme mekanizmasını bilir. |
ÖÇ05 | Hücre ayıklama düzeneklerini kullanır. |
ÖÇ06 | Nöral aktiviteleri algılayacak system tasarlar. |
ÖÇ07 | Termal, elektriksel ve optik algılama sistemlerini ifade eder. |
ÖÇ08 | Biyokimyasal analiz için kompakt sistemler tasarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan güncel bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak yeni çözümlere ulaştırabilme. | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme ve o bilim dalında uzmanlaşma. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme, teorik ve benzetim tabanlı tasarım yapma, deney tasarlama ve sonuçları yorumlayabilme. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri, yazılım, donanım ve hesaplama araçlarını geliştirme. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ve diğer disiplinlere mensuplar ile birlikte bilimsel çalışmalar yapabilme. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme, bildiri ve makale yazma. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Lab-on-a-chip sistemlerine giriş | Gerekmemektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Mikroakışkanlar | Ders kitabından ve/veya yardımcı kitaptan ilgili kısmın okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Termal, elektriksel ve optik algılayıcılar | Ders kitabından ilgili kısmın okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Hücre yapıları, özellikleri ve modelleri | Ders kitabından ilgili kısmın okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Parçacıkların elektromekaniği | Ders kitabından ilgili kısmın okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Hücre manipule edici alanlar | Ders kitabından ilgili kısmın okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Algılayıcılar ve algılama teknikleri | Ders kitabından ve/veya yardımcı kitaptan ilgili kısmın okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Konuların tekrarlanması ve soru çözülmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | CMOS tabanlı Lab-on-a-chip | Ders kitabından ilgili kısmın okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Mikroorganizma deteksiyonu ve manipulasyonu | Ders kitabından ilgili kısmın okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Nöronal aktivite deteksiyonu | Ders kitabından ilgili kısmın okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Sitometri uygulamaları | Ders kitabından ilgili kısmın okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | eFET, DeFET ve ISFET | İlgili bilimsel makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Okuma devreleri | Ders kitabından ve/veya yardımcı kitaptan ilgili kısmın okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | pH algılama uygulaması | Ders kitabından ilgili kısmın okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrarlanması ve soru çözülmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrarlanması ve soru çözülmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |