Genel Bilgi
Kod | BMM0059 |
Ad | Biyomedikal Mühendislikte Elektrofizyoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA GÜVEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
İnsan vücudundaki hücrelerden kaynaklanan potansiyellerin, biyosinyallerinin temellerini ve biyomedikal uygulamalarını öğrenir.
Dersin İçeriği
Hücrede potansiyel oluşumu, Sinir ve kas hücrelerinde potansiyel oluşumu, Aksiyon potansiyellerinin iletimi Hacim iletkeni ve biyosinyaller, Hastane cihazları-uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Joseph D. Bronzino Biomedical Engineering Handbook CRC Press 2003
Notlar
Ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hücre biyoelektriğinin ve ölçülme yöntemlerini öğrenir |
ÖÇ02 | Biyosinyallerin analizinde temel yöntemleri öğrenir |
ÖÇ03 | Elektrofizyolojik hastane cihazlarını öğrenir |
ÖÇ04 | Hücre biyoelektriği oluşumunu kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan güncel bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak yeni çözümlere ulaştırabilme. | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme ve o bilim dalında uzmanlaşma. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme, teorik ve benzetim tabanlı tasarım yapma, deney tasarlama ve sonuçları yorumlayabilme. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri, yazılım, donanım ve hesaplama araçlarını geliştirme. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ve diğer disiplinlere mensuplar ile birlikte bilimsel çalışmalar yapabilme. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme, bildiri ve makale yazma. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İnsan Hücresi | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Hücrede potansiyel oluşumu | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kas ve nöron hücreleri | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sinir ve kas hücrelerinde potansiyel oluşumu | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Hücrelerde aksiyon potansiyelleri | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Aksiyon potansiyellerinin iletimi | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sinaps, Sinir – Kas bağlantısı | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ders kaynaklarından ilgili bölümleri çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bileşik aksiyon potansiyelleri | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Biyosinyaller | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Hacim iletkeni ve biyosinyaller | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Biyosinyallerin ölçülme yöntemleri | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Biyosinyallerin analizinde temel yöntemler | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Elektrofizyolojik ölçüm cihazları | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Hastane cihazları-uygulamalar | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarından ilgili bölümleri çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarından ilgili bölümleri çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |