Genel Bilgi
Kod | BMM0055 |
Ad | Kardiyovasküler Akışkanlar Mekaniği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÇETİN CANPOLAT |
Dersin Amacı / Hedefi
Kardiyovasküler sistemdeki akış yapısı ve yapısal elemanlar ile akışkan hareketinin etkileşimlerinin öğrenilmesi
Dersin İçeriği
Akışkanlar mekaniğinin temelleri, kan reolojisi, kardiyovasküler sistem ve elemanları, iligili denklemler ve çözümleri
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Gianni Pedrizzetti, Karl Perktold, Cardiovascular Fluid Mechanics, Springer, 2003.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci kardiyovasküler sistemi öğrenecektir. |
ÖÇ02 | Öğrenci kardiyovasküler sistemde oluşabilecek rahatsızlıkların akış yapısına etkilerini öğrenecektir. |
ÖÇ03 | Öğrenci biyoakışkan mekaniği ile ilgili kazanımlarını pekiştirecektir. |
ÖÇ04 | Öğrenci akışkan-yapı etkileşimlerini anlayacaktır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan güncel bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak yeni çözümlere ulaştırabilme. | 4 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme ve o bilim dalında uzmanlaşma. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme, teorik ve benzetim tabanlı tasarım yapma, deney tasarlama ve sonuçları yorumlayabilme. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri, yazılım, donanım ve hesaplama araçlarını geliştirme. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ve diğer disiplinlere mensuplar ile birlikte bilimsel çalışmalar yapabilme. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme, bildiri ve makale yazma. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Akışkanlar Mekaniğine Giriş | Ders materyallerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Akışkanlar Mekaniği Temelleri | Ders materyallerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kardiyovasküler Sistem | Ders materyallerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kardiyovasküler sistemin fonksiyonu-1 | Ders materyallerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kardiyovasküler sistemin fonksiyonu-2 | Ders materyallerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kan reolojisine giriş | Ders materyallerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kan Reolojisi | Ders materyallerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ders materyallerinin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kalp Kapakçık Mekaniği-1 | Ders materyallerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kalp Kapakçık Mekaniği-2 | Ders materyallerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kalp Kapakçık Akışkan Mekaniği-1 | Ders materyallerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kalp Kapakçık Akışkan Mekaniği-2 | Ders materyallerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Biyoakışkan Matematiksel Modelleri-1 | Ders materyallerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Biyoakışkan Matematiksel Modelleri-2 | Ders materyallerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Biyoakışkan Matematiksel Modelleri-3 | Ders materyallerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders materyallerinin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders materyallerinin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |