BMM0053 Rehabilitasyon Robotiği

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BMM0053
Ad Rehabilitasyon Robotiği
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi CABBAR VEYSEL BAYSAL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin ana amacı, neuro-muskular hastalıkların rehabilitasyonunda kullanılan robotik yapıların çalışmasını, tedavi yöntemlerini ve temel tasarım kriterlerini çeşitli uygulamalarla öğretmektir.

Dersin İçeriği

Rehabilitasyona giriş. Insan nöro-müskular yapısının incelenmesi. Kas-iskelet mekaniği ve modellerinin incelenmesi. Proprioseptif algılaycılar, motor nöronlar ve nöral devreler. Nöro-plastisite ve motor beceri öğrenme. Rehabilitasyon ve nöro-rehabilitasyon tedavi süreçleri. Rehabilitasyon tedavilerinde kullanılan cihaz ve yapılar. Rehabilitasyonda mekatronik ortezler ve robotlar. Rehabilitasyon robotlarının kinematik analizi. Rehabilitasyon robotlarının dinamik analizi. Rehabilitasyon robotlarının kontrol yapıları. Rehabilitasyonda insan-robot etkileşim ara yüzleri. Tedavi robotları uygulamalarının incelenmesi.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul Yoktur.

Kaynaklar

Ders Notları. Kommu S.S. (eds.), “Rehabilitation Robotics”, I-Tech Press,2005.

Notlar

Dietz V., Nef T.,Rymer W.Z., “Neurorehabilitation Technology”, Springer-Verlag 2012. Jazar R.N., “Theory of Applied Robotics”, Springer Inc. 2010.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini rehabilitasyon robotiği alanında uygular.
ÖÇ02 Rehabilitasyon robot analizi alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir.
ÖÇ03 Akıllı robotik alanında literatür incelemesi yapma becerisi kazanır.
ÖÇ04 Rehabilitasyon robot tasarımı ile ilgili temel düzeyde bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan güncel bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak yeni çözümlere ulaştırabilme. 5
PÖÇ02 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme ve o bilim dalında uzmanlaşma. 5
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Verileri çözümleme, teorik ve benzetim tabanlı tasarım yapma, deney tasarlama ve sonuçları yorumlayabilme. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri, yazılım, donanım ve hesaplama araçlarını geliştirme. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ve diğer disiplinlere mensuplar ile birlikte bilimsel çalışmalar yapabilme.
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme, bildiri ve makale yazma.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Rehabilitasyona giriş Ders kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Insan nöro-müskular yapısının incelenmesi. Ders kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Kas-iskelet mekaniği ve modellerinin incelenmesi. Ders kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Proprioseptif algılaycılar, motor nöronlar ve nöral devreler. Ders kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Nöro-plastisite ve motor beceri öğrenme. Ders kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Rehabilitasyon ve nöro-rehabilitasyon tedavi süreçleri. Ders kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Rehabilitasyon tedavilerinde kullanılan cihaz ve yapılar. Ders kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Ders kaynakları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Rehabilitasyonda mekatronik ortezler ve robotlar. Ders kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Rehabilitasyon robotlarının kinematik analizi. Ders kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Rehabilitasyon robotlarının dinamik analizi. Ders kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Rehabilitasyon robotlarının kontrol yapıları. Ders kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Rehabilitasyonda insan-robot etkileşim ara yüzleri. Ders kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Tedavi robotları uygulamalarının incelenmesi. Ders kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Öğrenci Sunumları Ders kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kaynakları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kaynakları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.05.2024 12:41