Genel Bilgi
Kod | BMM0047 |
Ad | Elektronik Biyosensörler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. AHMET AYDIN |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı biyosensörlerin temelerinin, ve temel biyosensör türlerinin öğrenilmesidir. Ders kapsamında biyosensörlere yönelik enstrumantasyon konularına da değinilecektir.
Dersin İçeriği
Giriş: Biyosensör nedir? Temel Konseptler: Biyomoleküller, Biyosensör Türleri, Düfüzyon mesafesi Klasik Sensörler Kompleks Yapıdaki Sensörler, Barkod Sensörler İyileştirilmiş Düfüzyon ve Akış İlk Geçiş ve Dar Kaçış Zamanı Potensiyometrik Sensörler I: Yüzeysel Sensörler için Yük Görüntüleme Potensiyometrik Sensörler II: Silindirik Sensörler İçin Yük Görüntüleme Potensiyometrik Sensörler III: ISFET ve pH-Metre Amperometrik Sensörler I: Glukoz Sensörü I Amperometrik Sensörler II: Glukoz Sensörü II Çıkma Algılayıcılar Moleküler Tanıma Genom Diziciler
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
C. Karunakaran, K. Bhargava, R. Benjamin, "Biosensors and Bioelectronics"
Notlar
R. Pethig, S. Smith, "Introductory Bioelectronics"
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci biyosensör türlerini tanır |
ÖÇ02 | Geliştirilme aşamalarını öğrenir |
ÖÇ03 | Biyosensörlere yönelik enstrumantasyon yöntemlerini öğrenir |
ÖÇ04 | Moleküler tanıma ve genom dizicileri öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan güncel bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak yeni çözümlere ulaştırabilme. | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme ve o bilim dalında uzmanlaşma. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme, teorik ve benzetim tabanlı tasarım yapma, deney tasarlama ve sonuçları yorumlayabilme. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri, yazılım, donanım ve hesaplama araçlarını geliştirme. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ve diğer disiplinlere mensuplar ile birlikte bilimsel çalışmalar yapabilme. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme, bildiri ve makale yazma. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş: Biyosensör nedir? | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Temel Konseptler: Biyomoleküller, Biyosensör Türleri, Düfüzyon mesafesi | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Klasik Sensörler | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kompleks Yapıdaki Sensörler, Barkod Sensörler | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İyileştirilmiş Düfüzyon ve Akış | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İlk Geçiş ve Dar Kaçış Zamanı | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Potensiyometrik Sensörler I: Yüzeysel Sensörler için Yük Görüntüleme | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Potensiyometrik Sensörler II: Silindirik Sensörler İçin Yük Görüntüleme | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Potensiyometrik Sensörler III: ISFET ve pH-Metre | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Amperometrik Sensörler I: Glukoz Sensörü I | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Amperometrik Sensörler II: Glukoz Sensörü II | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Çıkma Algılayıcılar | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Moleküler Tanıma | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genom Diziciler | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |