Genel Bilgi
Kod | OKLS215 |
Ad | Türk Kültüründe Aile ve Çocuk |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA YAŞAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MUSTAFA YAŞAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı; Türk aile yapısını, farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değerini, Anadolu'da aile kültürünü, gelenek ve görenekleri; geniş aile ile çekirdek aile etkileşimini; evlilik törenlerini, cenaze merasimlerini, toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rol ve görevlerini incelemektir.
Dersin İçeriği
Türk aile yapısı; farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri; Anadolu'da aile kültürü, gelenek ve görenekler; geniş aile ile çekirdek aile etkileşimi; evlilik törenleri, cenaze merasimleri, toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rol ve görevleri
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Yolcu, M. A. (2014). Türk Kültüründe Evliliğe Bağlı Tabu ve Kaçınmalar. Kömen.
Notlar
Ortaylı, İ. (2019). Osmanlı Toplumunda Aile. Kronik.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türk aile yapısını açıklar. |
ÖÇ02 | Farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değerini açıklar. |
ÖÇ03 | Anadolu'da aile kültürü, gelenek ve görenekleri açıklar. |
ÖÇ04 | Geniş aile ile çekirdek aile etkileşimini açıklar. |
ÖÇ05 | Farklı evlilik törenleri ve cenaze merasimlerini açıklar. |
ÖÇ06 | Toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rol ve görevlerini listeler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir | 3 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türk aile yapısı | ilgili okumaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Türk tarihinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri | ilgili okumaları yapmak ve kendi ailesine özgü bilgileri derlemek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | İslam öncesi Türk toplumunda aile ve çocuk eğitimi | ilgili okumaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | İslam sonrasıTürk toplumunda aile ve çocuk eğitimi | ilgili okumaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Osmanlı döneminde toplumunda aile ve çocuk eğitimi | ilgili okumaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Türk destanlarında ve eski yazılarda çocuk | ilgili okumaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Günümüzde farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri | ilgili okumaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Günümüzde farklı ülkelerde azınlık olarak yaşayan Türk toplumlarında çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri | ilgili okumaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Anadolu'da aile kültürü, gelenek ve görenekler | ilgili okumaları yapmak ve kendi ailesine özgü bilgileri derlemek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Geniş aile ile çekirdek aile etkileşimi; | ilgili okumaları yapmak ve kendi ailesine özgü bilgileri derlemek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Günümüzde farklı aile yapıları | ilgili okumaları yapmak ve kendi ailesine özgü bilgileri derlemek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Evlilik törenleri | ilgili okumaları yapmak ve kendi ailesine özgü bilgileri derlemek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Cenaze merasimleri | ilgili okumaları yapmak ve kendi ailesine özgü bilgileri derlemek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rol ve görevleri | ilgili okumaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 20 | 20 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,24 | ||
AKTS | 4 AKTS |