Genel Bilgi
Kod | BT191 |
Ad | Mikrobiyal metabolizma |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Suna KIZILYILDIRIM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Suna KIZILYILDIRIM
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; Mikroorganizmaların metabolizması hakkında bilgilerin verilmesidir.
Dersin İçeriği
Bakterilerin besinleri, aerobik ve anaerobik glukoz metabolizması, glukoz dışındaki karbohidratların metabolizması, aerobik hetetrofların metabolik çeşitlilikleri, ve aktiviteleri, metabolizmanan düzenlenmesi, bakteriyal fermentasyon, kemolitotrofik ve fototrofik metabolizma, azot fiksasyonu, enerji metabolizması, lipid metabolizması, protein ve amino asid metabolizması, nükleik asit metabolizması, mikroorganizmalarda besin sentezi
Dersin Ön Koşulu
Eczacılık Fakültesi, Veteriner Fakültesi, Gıda Mühendisliği, Su Ürünleri Fakültesi Moleküler Biyoloji ve Genetik bölümü ve Biyoloji Bölümü mezunu olmak.
Kaynaklar
Doelle, H. W. (2014). Bacterial metabolism. Academic Press.
Notlar
Ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu derste öğrenciler bakterilerin önemini ve moleküller üzerindeki etkisini kavrar. |
ÖÇ02 | Öğrenciler bu derste, mikroorganizma sınıflandırmasını bilir ve işlevlerini açıklar |
ÖÇ03 | Bu derste öğrenciler, mikroorganizmaların yapısını kavrar ve yapı-işlev ilişkilerini karşılaştırır. |
ÖÇ04 | Konuyla ilgili bilimsel araştırmaların incelenmesini ve makale sunumunu öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 1 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bakterilerin Genel Özellikleri, Hücre Yapısı | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Hücre Yapıtaşlarının Sentezi | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Karbohidrat Metabolizması | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Lipid Metabolizması | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Protein ve Amino Asit Metabolizması | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Amino asitler, genel özellikleri, sınıflandırılmaları, peptid bağı oluşumu | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Nükleik Asit Metabolizması | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ders notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
9 | Mikroorganizmaların Enerji Metabolizmaları | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Proteinlerin modifikasyonu | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Mikroorganizmalarda Aerobik Solunum | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Anaerobik Solunum, Bakteriyal Fermentasyon Seminer Sunum | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Anaerobik Mikroorganizmalarda Enerji Kaynağı olarak Azot Metabolizması-I | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Bakterilerin Beslenmeleri | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Anaerobik Mikroorganizmalarda Enerji Kaynağı olarak Azot Metabolizması-II | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 5 | 75 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |