Genel Bilgi
Kod | BT187 |
Ad | Hayvanlarda Deneysel Biyoloji ve Biyoteknoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. Ümüt CİRİT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. Ümüt CİRİT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Hayvanlarda Deneysel Biyoloji ve Biyoteknoloji konularında öğrencilerin bilgi sahibi olmalarının sağlanmasıdır.
Dersin İçeriği
Hayvanlarda uygulanan biyoteknolojik yöntemlerin genetik kazanım, hayvan ıslahı ve hayvancılık ekonomisi açısından önemi hakkında genel bilgiler. Hayvanlarda uygulanan bazı biyoteknolojik yöntemler ve yöntemlerin başarısını etkileyen faktörler.
Dersin Ön Koşulu
Veteriner Fakültesi, Tıp Fakültesi, Ziraat Fakültesi (Zootekni Bölümü), Biyoloji Bölümü mezunu olmak.
Kaynaklar
Hayvanlarda Reprodüksiyon, Androloji ve Yardımcı Üreme Teknikleri, M. Kemal Soylu (Baş Editör), 2023, Ankara Nobel Kitabevleri, Ankara.
Notlar
Reproduction in Farm Animals. (1993) Ed: Hafez ESE 5. Baskı. Lea-Febiger Philadelphia.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu dersin sonunda öğrenciler Hayvanlarda uygulanan biyoteknolojik yöntemlerin genetik kazanım, hayvan ıslahı ve hayvancılık ekonomisi açısından önemini açıklar. |
ÖÇ02 | Öğrenciler evcil ve laboratuvar hayvanlarında embriyo üretim yöntemlerini sıralarlar. |
ÖÇ03 | Öğrenciler, ileri biyoteknolojik yöntemlerden olan klonlamayı anlatabilirler. |
ÖÇ04 | Öğrenciler konuyla ilgili bilimsel araştırmaların nasıl inceleneceğini ve nasıl sunum yapılacağını anlatırlar. |
ÖÇ05 | Öğrenciler evcil ve laboratuvar hayvanlarında embriyo transferini anlatırlar. |
ÖÇ06 | Öğrenciler embriyo üretimi için sperma hazırlığını açıklarlar. |
ÖÇ07 | Öğrenciler oosit elde tme yöntemlerini açıklarlar. |
ÖÇ08 | Öğrenciler in vitro şartlarda oositin olgunlaştırılması yöntemlerini açıklarlar. |
ÖÇ09 | Öğrenciler in vitro şartlarda oositin fertilize edilmesini anlarıtlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyoteknolojik Çalışmaların Veteriner Hekimlikteki Önemi | Kaynak kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | İn Vitro Şartlarda Oosit ve Yapısı | İnternet kaynaklarından görüntü izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Oositin Elde Edilme Yöntemleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | İn Vitro Şartlarda Oositin Olgunlaştırılması | İnternet kaynaklarından araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | İn Vitro Şartlarda Oositin Fertilize Edilmesi | Kaynak kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Embriyonun Gelişim Safhaları ve Bunun Takibi | İnternet kaynaklarından görüntü izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Embriyonun Alıcı Hayvana Transferi | İnternet kaynaklarından görüntü izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Kaynak kitapların ve ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Spermatozoonun İn Vitro Şartlardaki Çalışmalar İçin Uygun Hale Getirilmesi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | ICSI Uygulamaları ve Uygulanış Prensipleri | İnternet kaynaklarından görüntü izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Klon Hayvan ve Veteriner Hekimlikte Önemi | İnternet kaynaklarından araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Hayvanlarda Klonlama Çalışmaları 1 | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Hayvanlarda Klonlama Çalışmaları 2 | İnternet kaynaklarından araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Klon Hayvanların genetik yapısı 1 | İnternet kaynaklarından araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | Türkiye'de klonlama çalışmaları | İnternet kaynaklarından araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Transgenik havyan üretimi ve önemi | Kaynak kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak kitapların ve ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 10 | 50 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,60 | ||
AKTS | 6 AKTS |