Genel Bilgi
Kod | JM0043 |
Ad | Çarpışma İlişkili Havzalar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi AHMET CAN AKINCI |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, Yüksek lisans düzeyinde tüm havzalar içinde özellikle yurdumuzda çok önemli olan çarpışma ile ilişkili havzaların oluşumunu, geçirdiği dinamik süreçleri ve tektonik ortam içerisinde havzadaki sedimanter şartların ve sekansın özelliklerini tanıtmaktır.
Dersin İçeriği
Çarpışma ilişkili havzalar, Tektonik çarpışmalar ve havza oluşumu, Orojenik havzalar, Sıkışma ilişkili havzalar, Ön-ülke havzaları, Çarpışma bölgelerinde havza evrimi, Tektonik süreçler ve havza gelişimi, Çarpışma kaynaklı havza oluşumu, Çarpışma bölgelerinde sedimantasyon, Çarpışma bölgelerinde havza mimarisi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Koşulsuz
Kaynaklar
1- Öğretim Üyesi tarafından sağlanacak notlar ve dökümanlar. 2. Tectonics of Sedimentary Basins / Cathy J. Busby & Raymond V. Ingersol
Notlar
Genel Jeoloji
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tektonik etkilerle sahada oluşan Havza türlerini tanımlar ve çözümler. |
ÖÇ02 | Ön-Ülke Havzalarını belirler, analiz eder. |
ÖÇ03 | Çarpışma bölgelerinde havza evrimini belirler ve analiz eder. |
ÖÇ04 | Tektonik süreçler ve havza gelişimini ilişkilendirir. |
ÖÇ05 | Çarpışma bölgelerinde sedimantasyonu denetleyen faktörleri açıklar ve ilişkilendirir. |
ÖÇ06 | Çarpışma ilişkili sedimanter havzalardaki istifsel özellikleri tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | 1 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Basenler ile ilgili temel kavramlar | Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Yer Kürenin Yapısı | Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Levha Tektoniği Kuramı | Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Havza Oluşumu | Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Havza Çeşitleri 1 | Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Sıkışmalı Tektonik Rejim | Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Çarpışmalı Tektonik Rejim | Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Ön-Ülke Havzaları | Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Jeodinamik Özellikler | Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Havzada Yapısal Evrim | Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Sedimanter Fasiyesler | Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Çökelme Sistemi | Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Bölgesel Tektonizma Etkisi | Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Sekans Konsepti | Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Sözlü Sınav, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,32 | ||
AKTS | 6 AKTS |