Genel Bilgi
Kod | JM642 |
Ad | Heyelan Tematik Haritaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TOLGA ÇAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Jeoloji uygulamalarında Coğrafi Bilgi Sistemlerinin kullanımının öğretilmesi.
Dersin İçeriği
Jeoloji uygulamalarında Coğrafi Bilgi Sistemlerinin etkin bir şekilde kullanımı.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
The Landslide Handbook— A Guide to Understanding Landslides USGS Circular 1325
Notlar
Landslides Investigation and Mitigation, Transportation Reseach Board Special Report 247
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Heyelanlarla ilgili temel bilgileri edinir. |
ÖÇ02 | Heyelanlarla ilgili envanter haritalama tekniklerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Heyelan duyarlılık, olası tehlike ve risk haritalarının hazırlanma süreçlerini öğrenir. |
ÖÇ04 | Risk azaltma ve yönetimi ilkeleri hakkında karar verir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Heyelan terminolojisi ve heyelanların sınıflandırılması | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Heyelanlara neden olan jeomorfolojik, jeolojik ve hidrojeolojik faktörler. | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Heyelanların aktivitesi ve aktivite dağılımları. | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Tarihsel, arşiv, olay ve çok zamanlı heyelan envanter haritaları. | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
5 | Heyelanların arazi ve hava fotoğrafı analizleri ile belirlenmesi. | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Heyelan duyarlılık yöntemleri. | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | İki değişkenli istatistiksel yaklaşımlar. | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Literatür çalışması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çok değişkenli istatistiksel yaklaşımlar. | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Heyelan olası tehlike haritalarında zamansal olabilirlik. | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
11 | Heyelan olası tehlike haritalarında alansal olabilirlik. | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
12 | Heyelan risk değerlendirmelerinde hasar görebilirlik. | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
13 | Niteliksel heyelan risk değerlendirmeleri 1 | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
14 | Niceliksel heyelan risk değerlendirmeleri 2 | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
15 | Niceliksel heyelan risk değerlendirmeleri 3 | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür çalışması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür çalışması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |