Genel Bilgi
Kod | JM565 |
Ad | Sularda Kirlilik ve Kontrolü |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ŞAZİYE BOZDAĞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Su kaynaklarının korunması için çeşitli su ortamlarındaki kirlenmeyi ve kontrol yöntemlerini öğrencilere tanıtmaktır.
Dersin İçeriği
Kirlilik tipleri, konsantrasyon ve ölçüm kriterleri, organik ve inorganik bileşikler ve kirleticiler ve analizleri, radyoaktif izotoplar, jeokimyasal bölgeleme, zemin iyileştirmesi anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Sularda Kirlilik ve Kontrolü. O. Uslu ve A. Türkman
Notlar
Water Quality Criteria Environmental Studies Board, 1973
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Su kaynaklarını tanır. |
ÖÇ02 | Kirletici tiplerini saptar. |
ÖÇ03 | Su kaynaklarının korunması için yapılabilecek işlemleri belirler. |
ÖÇ04 | Su kalite kriterleri ve standartlarını kavrar. |
ÖÇ05 | İyileştirme çalışmalarını kavrar. |
ÖÇ06 | Yüzey su kaynaklarının özelliklerini saptar. |
ÖÇ07 | Yeraltı su oluşumunu ve özelliklerini açıklar. |
ÖÇ08 | Yeraltı su kaynaklarını koruma çalışmalarını saptar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yeryüzündeki suların oluşumu ve dağılımı | İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Hidrolojik çevrim ve su kalitesi ilişkisi | İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Kirletici maddeler | İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Su kaynakları | İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | İnorganik kirleticiler | İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Organik kirleticiler ve fotosentez etkisi | İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Mikrobiyal kirlenme | İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Sınava ve proje sunumuna hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Proje / Tasarım |
9 | Kirlilik kontrolunda hidrolojik unsurlar | İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Yeraltısuyu kirlenmesi | İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Yüzeysuları kirlenmesi: Akarsu | İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Deniz-Göl Kirlenmesi | İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | Su kirliliği kontrol çalışmaları | İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Su kalite kriterleri ve standartları | İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | İyileştirme çalışmaları | İlgili kaynakların okunması, webte araştırma ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava ve proje sunumuna hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava ve proje sunumuna hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |