JM557 Basen Analizi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JM557
Ad Basen Analizi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÜLVİ CAN ÜNLÜGENÇ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ÜLVİ CAN ÜNLÜGENÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Sedimanter basenlerin oluşumu ve adlandırmaları ile ilgili bilgileri kazandırmak; Havzaların tektonik yerleşkeleri hakkında bilgiler öğretmek; Sedimanter basenlerdeki çökelme sistemlerini ve istifsel özellikleri tanıtmak.

Dersin İçeriği

Temel kavramlar ve veri toplama, Basen oluşum mekanizmaları, Basenlerin sınıflandırılma kriterleri, Günümüzde yapılan basen sınıflaması, Basenlerin oluşumlarını kontrol eden faktörler, Tektonik yönden basen modelleri, Basen içerisinde depolanma ortamları ve şekilleriyle depolanmaya etki eden faktörler, Levhaların birbirleriyle olan konumlarına göre oluşan basenlerin isimlendirilmesi, Transform ve doğrultu atımlı fay basenleri, Basen gelişimi ve evrimi, Basen analizini gerçekleştirmek üzere yapılması gereken jeolojik incelemeler, Basen analizi için arazi verilerinin değerlendirilmesi, Basen analizi çalışmalarında ortak jeolojik verilerin kullanılması.

Dersin Ön Koşulu

Koşulsuz

Kaynaklar

1- Einsele, G., 1991. Sedimentary Basins. Springer-Verlag 2- Reading, H.G., 1986. Sedimentary Environments and Facies. Dept. Of Earh Science, Univ. Of Oxford. 3- Miall, A.D., 1985. Principles of Sedimantary Basin Analysis. Univ. Of Toronto

Notlar

Son yıllarda yapılan yayınların çıktılarının değerlendirilmesi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sedimanter basenlerin oluşumu ve adlandırmalarını bilir.
ÖÇ02 Farklı basenlerde oluşan jeolojik olaylar ve ilgili yapısal unsurları anlar.
ÖÇ03 Havzaların tektonik yerleşkelerini bilir.
ÖÇ04 Sedimanter havzalardaki çökelme sistemlerini öğrenir.
ÖÇ05 Sedimanter havzalardaki istifsel özellikleri tanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Temel kavramlar ve veri toplama, Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Basen oluşum mekanizmaları Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Basenlerin sınıflandırılma kriterleri. Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Günümüzde yapılan basen sınıflaması Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Basenlerin oluşumlarını kontrol eden faktörler, Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Tektonik yönden basen modelleri, Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Basen içerisinde depolanma ortamları ve şekilleriyle depolanmaya etki eden faktörler, Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav
9 Levhaların birbirleriyle olan konumlarına göre oluşan basenlerin isimlendirilmesi, Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Transform ve doğrultu atımlı fay basenleri Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Basen gelişimi ve evrimi Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Basen analizini gerçekleştirmek üzere yapılması gereken jeolojik incelemeler Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Basen analizi için arazi verilerinin toplanması. Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Basen analizi için arazi verilerinin değerlendirilmesi Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Basen analizi çalışmalarında ortak jeolojik verilerin kullanılması. Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 158
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,32
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.05.2024 11:58