JM531 Mikroskop Teknikleri ve Mikroskopta Mineral Tayinleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JM531
Ad Mikroskop Teknikleri ve Mikroskopta Mineral Tayinleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. FATİH KARAOĞLAN


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrenciler kırıntılı kayaç petrografisi ve termokronolojisi hakkında temel bilgi sahibi olurlar. Ağır minerallerin tanımlanması ve termokronoloji yöntemlerinin jeolojik olayların belirlenmesinde kullanımı hakkında bilgi sahibi olurlar.

Dersin İçeriği

Kırıntılı kayaç petrografisi, ağır mineral tanımlaması, kırıntılı kayaçlara uygulanan termokronoloji yöntemleri ve jeolojik uygulamaları

Dersin Ön Koşulu

Önkoşul yok

Kaynaklar

Kayaç Oluşturan Onemli Minerallerin Mikroskopta Incelenmeleri, Prof. Dr. Yavuz ERKAN, Yayınevi: TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odası Yayınları, 2011, ISBN: 975-395-137-X, 436 s. MİNERALOJİ VE PETROGRAFİ, HÜSEYİN KURT MADEN MİKROSKOPİSİ, DR.AHMET ÇAĞATAY

Notlar

Ders notu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Minerallerin optik özelliklerini bilir
ÖÇ02 Mineralleri mikroskopta tayin edebilir
ÖÇ03 Plajıyoklasları anortit miktarlarına göre tayin edebilir
ÖÇ04 Polarizan mikroskobu tanır
ÖÇ05 optik mineralojisi terminolojisini öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, tanımlar Ders notlarına çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 metamorfik kayaçların doku ve yapılari Ders notlarına çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 metamorfik kayaçların sınıflandırılması Ders notlarına çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 dinamik metamorfizma Ders notlarına çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 kontakt metamorfizma Ders notlarına çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 gömülme metamorfizması, zeolit fasiyesi Ders notlarına çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Mavi şist fasiyesi Ders notlarına çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım
9 Dinamotermal metamorfizma Ders notlarına çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Yeşil şist, amfibolit fasiyesi Ders notlarına çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 barrow ve abukuma tipi fasiyes serileri Ders notlarına çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 granülit fasiyesi Ders notlarına çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 eklojit fasiyesi ve migmatitler Ders notlarına çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 migmatitlerin sınıflandırılması Ders notlarına çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 mikroskop altında metamorfik kayaçların ince kesitte tanımlanması Ders notlarına çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.05.2024 11:58