Genel Bilgi
Kod | JM531 |
Ad | Mikroskop Teknikleri ve Mikroskopta Mineral Tayinleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FATİH KARAOĞLAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciler kırıntılı kayaç petrografisi ve termokronolojisi hakkında temel bilgi sahibi olurlar. Ağır minerallerin tanımlanması ve termokronoloji yöntemlerinin jeolojik olayların belirlenmesinde kullanımı hakkında bilgi sahibi olurlar.
Dersin İçeriği
Kırıntılı kayaç petrografisi, ağır mineral tanımlaması, kırıntılı kayaçlara uygulanan termokronoloji yöntemleri ve jeolojik uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
Önkoşul yok
Kaynaklar
Kayaç Oluşturan Onemli Minerallerin Mikroskopta Incelenmeleri, Prof. Dr. Yavuz ERKAN, Yayınevi: TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odası Yayınları, 2011, ISBN: 975-395-137-X, 436 s. MİNERALOJİ VE PETROGRAFİ, HÜSEYİN KURT MADEN MİKROSKOPİSİ, DR.AHMET ÇAĞATAY
Notlar
Ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Minerallerin optik özelliklerini bilir |
ÖÇ02 | Mineralleri mikroskopta tayin edebilir |
ÖÇ03 | Plajıyoklasları anortit miktarlarına göre tayin edebilir |
ÖÇ04 | Polarizan mikroskobu tanır |
ÖÇ05 | optik mineralojisi terminolojisini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, tanımlar | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | metamorfik kayaçların doku ve yapılari | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | metamorfik kayaçların sınıflandırılması | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | dinamik metamorfizma | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | kontakt metamorfizma | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | gömülme metamorfizması, zeolit fasiyesi | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Mavi şist fasiyesi | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
9 | Dinamotermal metamorfizma | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Yeşil şist, amfibolit fasiyesi | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | barrow ve abukuma tipi fasiyes serileri | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | granülit fasiyesi | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | eklojit fasiyesi ve migmatitler | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | migmatitlerin sınıflandırılması | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | mikroskop altında metamorfik kayaçların ince kesitte tanımlanması | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |